Vintage incoming (Deel 2)

Leuk artikel, ben nu een stuk wijzer geworden. Ik kan me voorstellen dat voor een oldtimer bezitter dit een leuk horloge kan zijn om te hebben. Er waren geen bieders ik was de enige en bij toeval zag ik het aankomen, dus ik bied en ik dacht er zal wel overheen geboden worden in de laatste tien seconden, maar dat was niet het geval, dus bij toeval in mijn bezit gekregen, ik had nog wel even de tijd om te kijken of er iets op ebay stond over dit merk, en ik zag er twee met belachelijke vraagprijzen dus toen
heb ik mijn bod uitgebracht en hebbes.
Volgens mij is het wel meer waard dan 7 euro, wat denk jij?

1 like

IMG_20250325_231958

Beetje nabewerkt, anders was het maar een contrastloze, onscherpe bedoeling.

9 likes

Weer wat Citizens die onderweg zijn uit Japan, en mijn eerste 7A38, behoorlijk afgedragen maar ik deze eerst eens uitproberen voor ik echt een bedrag neerleg voor een in goede conditie.

Geen idee wat er met die Citizen Jet Auto-dater is uitgespookt…

17 likes

Mooie aanwinsten.

Nou, of degene die er mee bezig ging had er geen zin meer in, of er is zoveel stuk dat diegene er geen zin meer in had :sunglasses:
Edit: kijk uit met radium bij de alarmdate, eerst even meten!

1 like

Ja iemand was er duidelijk flauw van…
Gelukkig gebruikte Citizen geen radium of tritium.

1 like

Mooi hoor, die “om es te kijken” 7A38 is door Giugiaro ontworpen heb ik ooit eens begrepen.
En heel goed te repareren.

3 likes

Ik heb een Jet (als ik het mij goed herinner) die lekker uitslaat op de meter… volgens mij jaren 60

Ik zal de geigerteller iig even in de buurt houden!

1 like

Dank voor de info!

Dat vind ik reuze meevallen, ziet er prima uit :+1:

1 like

Twee knutsels onderweg om mijn reparatieskills weer te verbeteren.

12 likes

Toch nog eens laten vangen. Maar voor 40 euro en met werkend uurwerk ga ik niet klagen :smile: en 37mm is een hele leuke maat.

De wijzerplaat zou netjes te maken moeten zijn, opgelegde indices. De chroom is heel lelijk, wellicht daardoor die prijs. De rest chroom haal ik er af en dan zien we wel weer. Wel benieuwd of de lume radium is of niet.

11 likes

Ik vind €40 stevig :man_shrugging: mooie plaat :ok_hand:

1 like

13 stuks onderweg naar Nederland.
Kon het niet laten aangezien er een Nidor bij zit die werkt maar te langzaam loopt en dus hopelijk alleen schoongemaakt hoeft te worden zodat ik de Nidor die ik al heb liggen kan repareren.

En 3 Citizen’s waarvan de linker goed schijnt te lopen en de tijd goed bijhoud.

We gaan het zien als ze binnen komen.

7 likes

Net vanmorgen een Nidor verkocht. Dezelfde volgens mij die jij hebt.

7 likes

Ja, die lijkt er wel op!
Foto van mijn kavel van 10 is niet zo scherp maar de tekst ziet er het zelfde uit.

De Nidor die ik al heb is wel iets anders maar ik ga kijken om er 1 mooie van te maken.

2 likes

Wat voor uurwerk zit erin? In degene die ik had zit een BRAC 1015

De Nidor die ik heb zit een Buser 316M uurwerk in zoals op het papiertje te lezen is maar de Nidor die onderweg is weet ik nog niet. Deze lijkt mij wel anders dan wat ik mijn al aanwezige Nidor zit vanwege de andere text op de wijzerplaat.
Ik denk dat het dezelfde is die jij net verkocht hebt.

27 likes

mooi, zéér mooi :star_struck:

1 like