Vintage incoming (Deel 2)

Hoeveel meter water resistant is deze Silver Wave?

Waarschijnlijk tegenwoordig 0 meter meer :innocent:

Dat snap ik voor een vintage.

Maar oorspronkelijk had een Silver Wave toch een zeer goede waterdichtheid, zoals de naam " Wave " ook een beetje suggereert.

Ja het horloge heeft o.a. een schroefkroon. De 2 golfjes zouden volgens mij duiden op 100m waterdichtheid.

5 likes

Heb je nog een goede tip voor mij Enne?

Beetje eigenbelang, ik bied nog een Mortima SuperDatomatic aan op MP

Weer een gokje: defecte Zodiac

15 likes

Goudkleurige kast Bas? Ben benieuwd hoe deze er uit ziet als hij binnen is.

1 like

Ben benieuwd naar het uurwerk wat erin zit. Ik wilde gisteravond aan mijn Zodiaco bezig, maar was laat uit het werk thuis. Drukke dag gehad en “de puf niet meer” ondanks dat ik eigenlijk wel zin had. Heb daar een andere kloof voor moeten laten komen en hoop dat ik hem daarmee aan de praat weet te krijgen.

2 likes

Ik ook!

Deze heeft high beat en snelverzet…

Zal zoiets in zitten.

2 likes

Ja, dat is wel een -high-end-horloge, niet?

Daar is dus gebleven. Gefeliciteerd!
Mag ik vragen hoeveel deze ongeveer heeft gekost?

100…

Maak er weer een mooie van, blij dat jij hem hebt. Ik zat daar ruim van af met mijn bieding.

1 like

Incoming. Toch nog weer. Palerma Quartz jaren '80 en een Nivada Compensamatic. Omdat ik iets te compenseren heb.
Ook nog een set glaasjes voor knutsels.

Screenshot_20250410-004009

9 likes

Ik had het eerste bod uitgebracht. Als ik jou had gezien als bieder had ik natuurlijk niet overboden. We gaan niet voor elkaar de prijs opdrijven! Had je in een berichtje aan de verkoper een prijs genoemd?

1 like

Van de week dit erfstuk ontvangen dat van mijn Poolse opa is geweest. Extra bijzonder omdat ik hem helaas nooit gekend heb.

Het is een Glashutte met Cal. 75, en op de achterkant ook een verwijzing voor zijn diensten / jubileum voor 25 jaar in de mijnen.

Hij loopt nog na jaren stil te hebben gelegen dus een beurtje is geen overbodige luxe denk ik.

Iemand nog strap tips? Ben zelf niet zo van cognac bruin en leer normaliter. Suède dan weer wel, maar of dat hier op de staat?

16 likes

Mijn bod was afgewezen en verwijderd dus geen probleem.

1 like