Dat denk ik ook. Erg fraaie Fortis, trouwens. Behoorlijk formaat ook, lijkt me. Veel succes met de restauratie, t.z.t.
Thanks. Wat ik uit de advertentie op kon maken is de kast bijna 34mm. Niet zo heel groot dus, maar ook zeker niet klein.
Ik ging af op de mate waarin het uurwerk (zo’n 26mm) de kast vult, en de mate waarin de kleine secondewijzer de “6” bedekt. Maar 34mm is voor die tijd zeker niet klein.
Incoming deze 27-jewel Bell Matic uit 1968. Er is een probleem met de kroon die eruit komt, maar ik verwacht dat ik dat wel kan fixen. Dan heb ik al drie van die leuke wekkertjes
Een uitdaging… voor in het ooit projectenlaatje.
De bezel ontbreekt, wijzertjes kunnen een upgrade gebruiken en de staat van het AS 153 uurwerk is afwachten. Klomp zilver van ca 32mm.
Een “military” horloge uit ca 1917-1919.
Past mooi bij mijn zakhorloge:
Hier ook maar weer eens een kussenkastje incoming. Niet heel oud deze keer, omstreeks 1934 ![]()
En ook geen zilver, verchroomde meuk ![]()
![]()
Avondje Vinted en weer twee blauwe wijzerplaten….
Pontiac met FE140
Edox met AS2066 en een filoflex band. Deze kast kan wel wat tlc gebruiken. Iemand die goed is in polijsten van zo’n kast?
Wat een leuke! Misschien zit er zelfs een stop functie op de secondenwijzer?
Daar hoop ik inderdaad stiekem op. Kwaliteit lijkt wel goed qua kast en wijzerplaat.
Die Pontiac had ik voorbij zien komen, mooie kleur en kast combi!
Dat vond ik ook en het formaat van 38mm vond ik ook interessant. We gaan het zien als ie binnenkomt
Gisteren binnen gekomen uit Japan, een doos met van alles wat
Twee Rado Space Wings, voor @Serge2
Een Royce zakhorloge, niet half zo oud als deze er uit ziet en deze gaat naar @Cav
Dan een Citizen college alarm, die is voor @MeNToR, heeft wel een flinke dosis TLC nodig… En twee wijzers ![]()
En dan voor mij deze Ricoh
En ook voor mij deze Waltham zakhorloges
Tof! Ik kreeg al een update per WhatsApp dat hij rinkelde.
Nou rinkelde…meer het geluid van een boze dronken horzel
Nice!