Vintage incoming (Deel 3)

Coole 12 ook, kan meteen door naar…

2 likes

En de drie dan? :sunglasses:

1 like

Erg mooi! Nou nog een secondewijzer scoren!

Hier incoming een Seiko 7000. Wist helemaal niet dat die bestond, maar een handopwind versie zonder datum van de door mij geliefde 7005a.

15 likes

Dank je wel. :slightly_smiling_face: Alleen een secondewijzer gaat vrees ik niet volstaan

1 like

Anoniempje is aangekomen.

Uurwerk is een Jeambrun 26D, Frans dus.

Kast is vermoedelijk Duits, gezien de richtlijnen in het deksel? Ze is gestempeld. Iemand die de fabrikant herkent?

Zo’n mooie 12!

Ze loopt maar ik heb geen time grapher nodig om te zien dat de amplitude heel laag is.
Spijtig genoeg wel radium en front loader.

13 likes

Mooi horloge. Merkteken is van Germany A/P (Pfistra AP Fish), denk ik. Veel plezier ermee :ok_hand:t2::+1:t2:

4 likes

Dankjewel @Langelambal!

Maar weer eens een vroeg Tissot polshorloge :face_with_peeking_eye: :sweat_smile:

Bijzondere uitvoering die ik niet kon laten liggen. Zilveren kast met Niello ingelegde bezel en “guilloche” middendeel van de wijzerplaat. Wel weer een project.

23 likes

Vandaag deze Normana binnen gekregen.

Helaas is de balansas gaan hemelen. Morgen maar even de wijzerplaatzijde los halen. Het gaat zeer waarschijnlijk om een FEF310 of een FEF290.
Die staat niet onder de balans maar aan de andere kant.

19 likes

Mooi horloge! Succes met het herstel. Overigens meet een FEF 290 10.5"’ (23.3mm); een FEF 310 11.5"’ (25.9mm) :slightly_smiling_face:

2 likes

En nog eentje. Lekker op stoom, ben de tel voor dit jaar alweer kwijt :face_with_peeking_eye::laughing:

Sideral S met glasvezelversterkte kunststof kast.

Nog wel even een originele band scoren.

22 likes

Gaaf! De Sideral-lijn is een significant stukje historie. Ik kom ze steeds tegen als ik met mijn glasvezel-kasten bezig ben.

2 likes

Dank je. Ja ik moest er zo langzamerhand toch echt een hebben, ben al 11 jaar Tissots aan het verzamelen en nog steed geen Sideral in de collectie :face_with_peeking_eye:

3 likes

Bijzondere Sideral, Wilko. Mooie aanwinst.
Ik vind ze meestal niet zo super, maar deze is zeker een leuke!

1 like

Nice :+1:

Mijn nieuw gekochte exemplaar ging al na 2-3 jaar kapot en was niet te repareren.
Een enorme domper, want dat was mijn eerste relatief dure horloge :rage:

2 likes

Mooi is inderdaad ook niet het eerste woord wat in me op komt voor veel Siderals. Vandaar dat ik er ook nog geen had. Het is wel een beetje een acquired taste :grin:

Oef dat moet wel een bummer geweest zijn. Maar was het een electronic dat hij niet te repareren was?

2 likes

Inderdaad :smiling_face_with_tear:

1 like

Moderne fratsen ook, je had de automaat moeten nemen :laughing::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Antwoord gevonden … onder de plaat … FEF190. Nu op zoek naar een goede balans :see_no_evil:

2 likes

15 likes