Vintage incoming (Deel 3)

t beste woord voor galgje :innocent:

15 likes

Twee zeldzame 7005ven incoming:

16 likes

Wat is dit voor een bijzondere uitgave?

De balansveer was gebroken, dus een donor uurwerk met goede balans is onderweg, ook een Royce-gemerkt FHF 69-21 uurwerk.

Donortransport incoming

13 likes

Een samenwerking met het japandse kledingmerk Lyxn. Een colab voordat het cool was en tegenwoordig iedereen het doet :innocent:

2 likes

Twee leuke opknappertjes gewonnen (gekocht).

Revue 35 mm zonder kroon
Eiger 34 mm zonder kroon

10 likes

Lotje oefenprojectjes / opknappers

Fraaie lugs

8 likes

Ik hoop dat er niet teveel Franse Cupillards e.d. in zitten…

2 likes

Die vind jij toch zo leuk om te doen? :joy:

1 like

Op de eerste staat “Ebauche Suisse”, da’s niet Frans.
Op de tweede staat ELP mogelijk voor Eric Locher Pforzheim.
In Le Royal gok ik op een CVR 680 :grin:

4 likes

Ébauche suisse is nog niet Swiss made. Kan ook Baumgartner zijn…
In ieder geval niet de makkelijkste kalibers om te oefenen…

1 like

Ik probeerde alleen maar optimisme te bevorderen :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik probeer juist valse verwachtingen te temperen :rofl:

3 likes

Optimisme kom ik doorgaans niet tekort. Bedankt weer voor de info, dit helpt al!
@chi_kwadraat weet je ook waar dat ASA voor staat? Ik kom dat nergens tegen. Een kastenmaker uit Breçanson?

1 like

Uit beroepsmisvorming denk (dacht…) ik aan American Statistical Association :slightly_smiling_face:

Er staat overigens “ASA Noël 51” in het deksel gegraveerd.

“ASA” is hierbij, denk ik, vormgegeven alsof het een logo betreft; “Noël” wijst op het Franse taalgebied (Frankrijk Belgique Suisse Québec…).

Een herdenking of relatiegeschenk, misschien.

Google helpt me aan een aantal sportclubs, bedrijven en instituten met de naam ASA, maar tot nu toe zijn die recenter dan 1951.

1 like

O, ik dacht gewoon kerst 1951. :wink:

Dat bedoel ik ook, maar omdat er “Noël” staat moet je het in het Franse taalgebied zoeken.

Deze is binnen! Ik ben er heel erg enthousiast over, hij verkeert gewoon haast in mint conditie. Mooi plat en super netjes om te zien. De kroon is een beetje klein om hem op te winden, maar het lukt toch prima en hij loopt zo op het eerste oog heel mooi op tijd. Echt een superleuk en uiterst zeldzaam horloge, handopwinder zonder datum.
Ik ben nog onderweg maar foto’s volgen :blush:

Edit: Ik moet alleen het riempje even omdraaien, het is wel heel ongemakkelijk als de gesp bij de zes vast zit :thinking:

En daar zijn de plaatjes al😁

Heb het idee dat het bandje aangepast is, dat de ronde endlinks recht gevijld zijn. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Maar ik vind dit eigenlijk wel een kandidaat voor zwart leer. :blush:

14 likes

En de eerste van deze twee is ook binnen. En ook dit horloge ziet er fantastisch uit, de kast heeft een mooie donkere glans en is helemaal vrij van krasjes. Het glas ziet er ook prima uit. En het zwarte sunburst-effect op de wijzeplaat is ook prachtig en heel mooi strak. De ring met de index markeringen heeft een mooie horizontale textuur houtachtig maar ook koperachtig glanzend. Ik heb met deze kastvorm al een zwarte en een witte, maar deze is ook echt heel bijzonder mooi. Leuke praatjes maar waar blijven de plaatjes? Voilà!

15 likes

O zo, ik dacht dat je het cryptischer bedoelde.
xkityl8cr4p71
Het heeft niets met ASA te maken van A. Schild?

In Mikrolisk staan 101-varianten met AS/ASA/ASSA die allemaal naar A. Schild verwijzen. Alleen niet met dit logo. Wel kwam ik bovenstaand “Prototyp” horloge van AS tegen, maar los daarvan maakten ze geen kasten. Dus dat lijkt me wat vergezocht. Maakt ook niet uit, hij gaat in de projectenla. :wink:

10 likes