Vintage incoming (Deel 3)

Back on topic.

12 likes

Zo hee Dennis… Dat is een AS 5008!
Niet de minste! Laat hem maar eens bij mij logeren.

1 like

Nee, helaas, dit was een plaatje van t web. Omdat deze een AS logo op de plaat heeft en een Prototyp inscriptie op de deksel. Heel bijzonder, bij een Amerikaan in de collectie.

1 like

vers hoor die wijzerplaat

1 like

O, ik dacht al…

Een jaren ‘70 Duward

15 likes

Geweldig horloge!

Ik moet ook niet ‘s avond op Vinted gaan snuffelen naar merken geadviseerd door @Cav, dan kom je allerlei moois tegen en als mensen dan ook nog eerst lage biedingen gaan accepteren… geen idee waarom maar die vintage horloges met een pulsation schaal daar heb ik wat mee (misschien omdat ik een medicus is huis heb).

22 likes

Ben je helemaal over op vintage?

Gave chrono!

Nee ik heb ook nog recente horloges. Maar het heeft zeker mijn interesse. Er is zoveel moois en prijs kwaliteit daar kan modern niet tegen op.

4 likes

Heb even het uurwerk uit de kast gehad om wat stofjes op de wijzerplaat weg te blazen. Een leuke kans om dit zeldzame 7000 caliber even op de foto te zetten.

Edit: lijkt daar nou het deksteentje en diafix veertje van het derde rad te ontbreken?

10 likes

Vintage binnengekomen via mp.

Een Cyma tank met ref 335 uurwerk.
Loopt! En een erg mooi uurwerk!

Ik probeer alleen nog te verzamelen uit het boek van Könemann. Dan koop ik niet zo veel

16 likes

Goedemorgen allemaal, gisteren weer pakket uit Japan binnen gekregen.

Ik het pakket, een Waltham zakhorloge, mist een wijzer en loopt niet

Ook een Waltham polshorloge, in mooie conditie

Dan nog drie Ricoh, een waarvan de Secondenwijzer en minutenwijzer los liggen, de goudkleurige loopt niet, de andere, loopt en heeft mooie wijzerplaat vind ik

En nog wat Rado’s, waarvan twee dames en twee wat mindere wijzerplaat zullen donoren worden denk ik, ze zijn niet voor mezelf.

17 likes

Volgens mij zie ik bij die grote Waltham wel alle wijzers hoor! Het is gewoon precies 12 uur :joy: Wat een mooie oogst!:star_struck::star_struck::star_struck:

3 likes

Ik heb er ook 1, heel gaaf horloge met (oorspronkelijk) 72 uur gangreserve. (Opwinden duurt láng)

3 likes

Nee denk dat die geen deksteen heeft, de steen is groter dan de andere en lijkt een oliehuisje aan deze kant te hebben.

1 like

Met bril gezien nu :face_with_hand_over_mouth::shushing_face:

3 likes

Vroege Tissot polshorloge is binnen. Erg nette staat voor de leeftijd. Vermoedelijk van rond 1912, maar voor een betere datering moet de wijzerplaat eraf. Wijzers waarschlijk niet origineel. Urenwijzer in elk geval niet.

Verder alleen de stift gebroken en de kroon weg, maar uurwerk lijkt gewoon te lopen, dus zo te zien een snelle fix.

21 likes

Gouden LP is ook gaaf.

3 likes