Vintage incoming (Deel 3)

Het boek is trouwens van Brunner en Pfeiffer-Belli en niet van Könemann. Dat is de uitgeverij😅

7 likes

Toch heb je nog wel wat te gaan, als ik de A-H lijst zo zie. :sweat_smile:

2 likes

Wel handig met deze hobby :nerd_face:

2 likes

:face_with_monocle:

16 likes

Er is ook een achterkant…:grin:

6 likes

You cannot unsee it :joy:

2 likes

Mooi om te zien hoe ambachtelijk scheef :speak_no_evil: die lugs aan de kast zijn gesoldeerd

2 likes

Absoluut, dat was een van de redenen dat ik hem wilde hebben. Bijna alles uit die tijd heeft een emaille plaat; ook mooi, maar dit is echt heel anders :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Klopt. Dacht eerst dat hij een keer een oplawaai had gehad, maar ik heb het even goed bekeken en er is niks krom, is inderdaad gewoon origineel zo scheef vastgesoldeerd :face_with_peeking_eye::sweat_smile:

1 like

Wow, zou te gek zijn - zeker in deze staat!
Gefeliciteerd :ok_hand:

Was toen nog niet gemerkt denk ik, misschien heb ik een passende voor je :nerd_face:

12 likes

Oe …ik mis Orient :mag_right::see_no_evil:

1 like

FHF-69-21 “Royce” is binnen en heeft een goede balans. :pray:t3:

8 likes

Dank je :+1: Ik zal eens kijken welke maat draad ik moet hebben. Volgens mij 1.25 mm

Kronen waren toen inderdaad nog niet gemerkt, dat kwam pas in de jaren 50.

1 like

Deze twee zijn vanmiddag opgehaald.
Zien er beide erg leuk uit, ze zijn groter dan ik had verwacht. Vooral de Eiger is een leuke opknapper.

Eiger lijkt me een leuke om aan te beginnen. De kast is flink versleten en met een nieuw glas zal het flink opknappen, denk ik.

Revue heeft een rvs kast die er nog redelijk goed uitziet.

Revue heeft binnenin wat ik gelezen heb het uitzonderlijk goed gemaakte kaliber 81.

Eiger tikt op een ETA 1080

13 likes

Weer compleet

13 likes

Deze afgelopen vrijdag bij het pakketpunt opgehaald. Geen idee wat het kaliber is. Moet ik de wijzerplaat en wijzers voor verwijderen en had ik geen zin meer in nadat ik erachter kwam dat de astap van de balans gebroken was. Binnenkort maar eens op zoek naar reparatie materiaal …

Wel een leukert.

13 likes

Heb ik wellicht voor je, moet ik wel het kaliber weten. :face_with_peeking_eye:

1 like

Zal eerdaags eens kijken. Het horloge is een behoorlijke Jumbo dus in dat opzicht wel blij mee.

1 like

Als je het uurwerk laat zien, dan komen we al verder.

1 like

Leuke zwarte 7005 met gele accenten. Heb de zilveren en blauwe ook al. Wel weer tijd voor een koopstop nu…:face_with_peeking_eye::face_with_hand_over_mouth:

12 likes