Vintage incoming (Deel 3)

Weer een leuk opknappertje erbij, voor nog geen 5 euro.

Een Alme, best een bekend merk, dacht ik.

De kast vind ik ook mooi van vorm.

7 likes

Small seconds, altijd mooi.

1 like

Ziveren Tissot zakchrono met Valjoux 5 binnenwerk uit omstreeks 1929:

En een paar vage nummers en tekens in het achterdeksel gemept. Vermoedelijk dus in gebruik geweest bij een bedrijf/overheid o.i.d. En te zien aan het achterdeksel is hij ook flink gebruikt :grimacing: :sweat_smile:
De zilveren kast bevreemdt me dan wel weer een beetje, dat verwacht ik eerder bij een privé gebruikt exemplaar.

16 likes

Post uit Japan is altijd leuk…

Dit zat er deze keer in:

12 likes

Mooie laurel en sportsmatic

Eentje voor bij de Bipla en Bloch.

8 likes

De Laurel is inderdaad erg mooi, en ik ben er erg blij mee. Maar ook met de Seiko Chronos Self Dater, want die is wat zeldzamer. En in redelijk goede staat, er moet alleen een ander glaasje op, en de veer is kapot. Maar dat krijg ik wel weer gefixt…

2 likes

Hoi allen! Ik ben nieuw hier en wil graag jullie mening! Als wo2 verzamelaar kocht ik dit schitterende stuk, maar ik zou graag meer willen weten over dit zakhorloge, met name de periode etc. Kan iemand mij daarbij helpen? Alvast hartelijk dank!
Groeten Sander

ps het lukt mij (nog) niet foto’s of links te plaatsen

3 likes

Om foto’s te plaatsen dien je een paar dagen actief mee te doen hier - likes geven en krijgen helpt - dat is een ingebouwde maatregelen tegen spambots en mensen die het platform eenmalig willen ge/misbruiken.

2 likes

Wat is die Bell-Matic mooi!!

1 like

Dank! Het gaat in mijn geval om een schitterende Elka zakhorloge waar ik graag meer over zou willen weten.

1 like

Daar ben je hiervoor aan het juiste adres. Zodra je foto’s kunt plaatsen is het handig om het uurwerk te tonen.
@basvg weet er waarschijnlijk wel raad mee.

1 like

Ja , wat Dennis zegt… (@cav) benieuwd naar een plaatje!
Elka is van de familie Kiek ( fotograaf Kiek in Leiden heeft zijn naam geleend aan ‘Kiekje’ voor fotos)
Louis en Ernst-Louis , vader en zoon gebruikten beiden de Naam Elka. Het merk is weer nieuw leven ingeblazen.
Afhankelijk van de techniek valt wel wat over de leeftijd te zeggen. Daarvoor liefst ook een fotootje( kiekje😉) van de binnenkant!

Er zijn ook mooie polshorloges …

En reisklokje, gekregen van Arie(@betula)!!!

8 likes

Ja ik hoop dat ik snel wat kan laten zien! Ben heel benieuwd, ik vermoed een vooroorlogs horloge gezien het design. Er staat achterop: Elka 9111081
en daaronder: 1727
Op de wijzerplaat Elka Watch Cy Amsterdam

1 like

Foto van de binnenkant staat klaar :wink:

1 like

En een Technos Borazon met groene plaat. Heb ik ook niet veel gezien :+1:

1 like

Maar dan wel in een eigen topic of het zakhorloge topic :sunglasses: meer kans op respons van de juiste kenners.

Zeker! Eerst maar eens kijken hoe alles hier werkt.

1 like

Ik ben nou wel benieuwd naar het uurwerk :smile: