Vintage incoming (Deel 3)

Ik heb hier een valjoux chronograafzakhorloge liggen met hetzelfde euvel. Het horloge loopt voortreffelijk want was een NOS maar dan zonder het tussenwiel. Het ligt hier al 4 jaar en ik heb nog steeds dat wiel niet gevonden. Ik wens je veel succes en hoop dat jouw zoektocht sneller vruchten zal afwerpen dan de mijne die nog steeds aan de gang is :wink:

ik wilde eerst een ander tussenwiel aanpassen maar mijn benodigd tussenwiel blijkt zo een rare maten te hebben, dat het me niet gelukt is

6 likes

Mijn eerste “Maillot Jaune” gevonden.
De rest is bijvangst, maar ziet er wel uit als hele leuke!

12 likes

Leuk! De bovenste is een “Chaika” Sovjet kwarts.
https://www.crazywatches.pl/tchaika-raketa-3050-quartz-1979

2 likes

Leuke dikke designer digitale :ok_hand: hopelijk nog leven in en ook nog even wat werk voor een band maar dan heb je wel iets bijzonders! Gefeliciteerd!

1 like

De onderste is een Cornavin (ook Russisch). Ook een mooi horloge.

1 like

Mij ook.

1 like

Een drietal Otero’s zijn onderweg.
Alle 3 komen uit oude onverkochte voorraad en niet lopend.

17 likes

Ha, die ene kwam me al bekend voor - twintig jaar geleden ook gevonden als oud onverkocht bij een juwelier…
Later toch te dressy voor me en op hf verkocht :sunglasses:
https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-klassiek-otero-heren-unisex-horloge-uit-oude-winkelvoorraad/418552

2 likes

Nou, dat is wel erg toevallig!
Dat moet dan geen populair modelletje geweest zijn.
Ik had een beetje twijfel bij de maat, maar op jouw foto ziet het er prima draagbaar uit.

1 like

Net binnen deze 7005 uit 1974 in mint staat. Nagelnieuw, zo lijkt het wel, de bracelet voelt scherp en als nieuw, en op kast en glas en wijzerplaat is totaal geen ouderdom of slijtage te zien. Waanzinnig mooi, en een van de wat meer extravagante 7005jes in mijn verzameling :star_struck:

23 likes

Oh wow, dat is een knappe. Leuke stijl ook :ok_hand: en die plaat met pyjamastreep :smile:

16 likes

Vintage 31 en 35mm handopwindertjes incomming

15 likes

Hij is binnen @Betula - bedankt voor de tip!

15 likes

Mooi! Hij heeft wel alle nieuwigheden uit die tijd. :rofl:

1 like

Ja, heeft mijn collega van destijds gedaan: bullshit bingokaart ingevuld en uitgeklokt. Zou hij ook een driedaagse werkweek gewild hebben? :sweat_smile:

1 like

Nice.

Ik heb deze zojuist binnen gekregen en loopt gewoon. Die kon ik voor een grijpstuiver niet laten liggen :sweat_smile:

Binnenkort maar eens op de servicetafel slingeren. Denk dat het glaasje vergeeld is.

12 likes

Vandaag kon ik het pakketje afhalen. Maar super verdrietig dat er een scheur in het omhullende plastic zat en het horloge niet meer in de verpakking…:disappointed_relieved:

1 like

Ugh. Ligt het aan mij of gebeurt dat meer en meer de voorbije jaren? Zelf nog nooit voorgehad, maar bah. :roll_eyes:

1 like

Ik heb het nu 2x gehad. Heel naar. Word wel gecompenseerd, en als het goed is de verkoper ook, maar daarmee is het natuurlijk niet opgelost. Ik wil die mooie oude Bell Matic, en hem dan mooi opknappen zodat hij weer decennia mee kan💛. De mooie bordeaux-rode 7005 is ook nooit aangekomen, in Barcelona achtergebleven. Vaag.

Deugdelijk verpakken helpt wel de kans op dit soort problemen te verkleinen denk ik, maar dan nog.