Zo heeft MP sinds een aantal weken de hele nare eigenschap gekregen dat wanneer je wat hebt verkocht, de koper heeft betaald ze het verzendlabel toesturen. Maar wat hebben ze nu gedaan … de verkoop titel van je advertentie komt op het verzendlabel te staan. Welke simpele ziel heeft dat nu weer bedacht. Leuk he als je advertentie titel iets in de vorm bevat van “vintage horloges”… iedere bezorger met lange vingers maak je het dan wel heel makkelijk.
Ik bewerk dus het PDF of streep met een watervast marker alles door … stelletje idioten.
Jezus. Ja, dat is te idioot voor woorden. Bewerken is veiliger inderdaad, een marker valt hard op en blijft altijd leesbaar onder een hoek. Gimp openen, en “vintage horloges” vervangen door “grootmoeder ondergoed”.
Echt? Dat is wel heel raar en stom.
Ik verstuur geregeld (deze week nog 2x) via MP, maar heb dit niet. Kan zijn omdat ik voornamelijk brievenbuspakketjes verstuur. Vervelende is wel dat je via MP geen verzekerde verzending kan afsluiten. Daarom doe ik bij duurdere items altijd zelf bezorging regelen.
Zo doe ik het vaak ook. Maar ik laat de kopende partij zelf aangeven wat ze willen. Woensdag nog iemand gehad die vanuit Hilversum kwam … goed uur rijden, hoefde verder ook geen koffie, thee of water. Nog geen 5 minuten geweest en hij ging weer blij naar huis. Dat kan dus ook
In mijn geval was het Vinted. Bij Marktplaats ben ik laatst keihard opgelicht: Ik kocht een leuke Seiko en betaalde met een tikkie. Dat was dom… Hij kwam nooit en de advertentie foto’s bleken van Etsy te zijn gejat.
Als troost even deze prachtige incoming vintage. Deze kwam heelhuids binnen en na een opknapbeurt van zowel binnenkant als buitenkant gaat hij nooit meer weg
Kun je zoiets niet via politie en de bank uitspelen? Zit toch een adres aan het rekeningnummer gekoppeld? Aangifte doen en op die manier de bank dwingen gegevens aan oom agent te leveren en op bezoek te gaan? Of zit ik nu in een droomwereld?
Je moet al zelf met bewijs van meerdere bloederige moorden komen aanlopen voor de politie zich nog in beweging zet. Jarenlange onderbemanning, steeds erger wordende regelneverij, en steeds veranderende verkeerde klemtonen van bovenaf. Je moet het maar willen doen, agent spelen vantegenwoordig. Budget voor het onderzoeken van een kruimeldiefstal is nihil, ik zou me de moeite besparen.
Maar Tikkie is hier tussenpersoon. Je ziet dus het rekeningnummer of de naam van de tegenpartij niet. Tikkie gaat (en mag) uiteraard geen gegevens van haar klanten delen met jou. Dus het spoor loopt al direct dood.
Wat betreft politie en aangifte. Die vraag heeft @LVA gedegen beantwoord.
Ik vind hem ook geweldig mooi. Dit design komt ook voor bij een Sportsmatic van rond 1968 ofzo. Ik heb de link nu even niet bij de hand maar als je googlet op Seiko 7005-8062, dan kom je een heel mooi verhaal over dit model tegen. De bovengenoemde teleurstellingen hebben gemaakt dat ik het even iets rustiger aan ga doen maar een aantal heel recente aanwinsten zijn echt prachtig, daar ga ik maar eens even lekker van genieten.
Vandaag heb ik twee vintage horloges gescoord op MP. Een Prisma en een merkloos horloge. Leuk om aan te knutselen. Op de achterkant staat een gekaderd nummer 47. Iemand een idee wat dat betekent?
Als je je pakje laat scannen bij het brengstation, zien ze de titel ook. Dus ik lever een pakje vaak in bij een automaat. Maar ja, verderop in het traject is het nog steeds zichtbaar.
Maar als je naar de Rikketik komt, dan heb ik precies zo’n zelfde (27 jewels) liggen, maar dan uit 1970. Ook 27 jewels en met originele bracelet… En dat hoeft dan echt niet de hoofdprijs te kosten…