Vintage incoming (Deel 3)

Deze net opgehaald bij het pakketpunt.

Leuke ervan is dat ik daar al een van heb. De kast van de blauwe is een heel klein beetje anders. De hoeken zijn wat meer afgerond.

Net als de bruine een Unitas 6325 uurwerk. Binnenkort maar eens een service en nieuw glas plaatsen.

18 likes

Op Traders gevonden voor tientjes…

17 likes

Leuk om te lezen, nu snap ik waarom die ‘sector’ strepen crosshair dials genoemd worden.

1 like

Op de beurs in vise mijn omega pre bond verkocht. Toch jammer, dus nu een betere zonder verlies te draaien :smirk::rofl:

18 likes

Mooie Bas :+1:

1 like

Deze 7005 is binnen. Zo mooi! Gedistingeerd in de schaduw, uitbundig in de zon. Prachtige wijzers. Schoonmaken en een beter bandje, zeker weten een blijver :star_struck:

26 likes

Ik had niet door dat het twee foto’s van hetzelfde horloge waren :sweat_smile: wow!

1 like

Geweldig mooi.

1 like

Was die niet kwijtgeraakt tijdens verzending? Wel tof dat je deze aan de 7005 verzameling hebt kunnen toevoegen.

1 like

Eenzelfde raakte kwijt, ontzettend jammer. Het pakketje uit Barcelona is nooit aangekomen. Vinted gaf me het geld terug, en toen kocht ik onmiddellijk deze. De andere had de originele bracelet, maar deze is gelukkig ook erg mooi :heart_eyes:

4 likes

Vanmiddag deze bij het pakketpunt opgehaald.

Wat ik tot nu toe heb gezien is hij helemaal functioneel en loopt niet heel verkeerd. Waarschijnlijk binnenkort een service geven.

24 likes

Leuk! Wat voor belletje zit er in zo’n Helbros? Net zo’n halfrond gongstaafje als in een Seiko Bell Matic?

23 likes

Mooi dit, goede staat ook :ok_hand:

Kijk er naar uit!

15 likes

Ik ken daar alleen de rood/zwarte variant van. En het is een penanker…

1 like

Cimier penankertje met pseudochrono. Heerlijke dingen, heb er ook eentje (plus nog minstens eentje in de projectenbak :face_with_peeking_eye:). Redelijk makkelijk om acceptabel te doen werken, je moet er natuurlijk geen COSC cijfers van verwachten. Als je Weishi er überhaupt iets kan van maken, ik herinner me niet meer hoe dat zat met de mijne.

3 likes

Nog even wachten tot ze binnen zijn!!

21 likes

Deze bedoel je?

Die ken ik, ja. Maakt al deel uit van mijn verzameling. Penanker uurwerk zal hetzelfde zijn. Andere wijzers en kast met bezel.

Zoals gezegd. Ben benieuwd. Als hij binnen is kan ik pas echt aan mijn favoriete spelletje beginnen: zoek de verschillen :wink:.

19 likes

Ik vergat eerder een foto te maken. Mooie Seiko 7005-7020 met zilverkleurige plaat. Hij loopt goed en is mooi, maar in de plexi zitten wat vreemde bruine vlekken. Schuren helpt niet, niet aan de buitenkant en niet aan de binnenkant…dus maar een nieuw glaasje besteld (300T07ANS0). Als hij klaar is een heel leuk horloge voor mijn collectie en om te dragen. Vind die geribbelde bezel echt leuk, en de heldere zilverkleur ook. Betere foto’s volgen nog wel.

13 likes