Vintage incoming (Deel 3)

Belmonte, ik heb er weinig over kunnen vinden. Deze zit in een zakje met 12 minder interessante horloges bij een veiling bij mij om de hoek. Gevalletje voor een appel en een ei. Ik kan 'm komende week ophalen.

15 likes

Ha, en dan duw ik toch nog eens op de knop. Daar gaat mijn betoog van eerder. :joy:

Een CCCP switch-klokje. Een mechanisch uurwerkje dat op een instelbaar tijdstip de elektrische contacten achteraan sluit, en zo een lamp, radio, … gepland kan aanzetten. Voor 11 euro, moest ik eens met de eigen ogen zien. En misschien een kastje rond bouwen, en een radio’tje erin ofzo… :innocent:

20 likes

Erg leuk Lennert.

1 like

Heel leuk. Radiootje Sovjet wereldontvanger? Met een houten kastje en een warm gele filament lamp? Poah…

1 like

Update. Ik vond het al raar om dit horloge tegen te komen in een stapel Swatch. Maar vooruit, een cadeautje. En dan bieden en winnen. Vervolgens kom ik thuis met het kavel (zonder in het veilinghuis te checken) en vind het horloge niet terug.
Wat telefoontjes over en weer. Een check en ik kom het horloge tegen op een foto van de veilingsite in een ander kavel. Het horloge was in een ander zakje (met meuk, sorry Swatch) terecht gekomen en is met een corrigerende actie in het juiste kavel teruggekeerd.
Het veilinghuis deed of haar neus bloedde en ik ben weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt; als het te mooi is om waar te zijn…

Met een paar screenshots mogen ze hun meuk terug komen ophalen en jij je geld terug, toch.

2 likes

Ik lees het anders: het horloge is tijdens de kijkdagen (door een bezoeker) in een verkeerd zakje gestopt en leek zo onderdeel van een kavel waar het niet toe behoorde.
In de catalogus staat het horloge bij het juiste kavel en het horloge is (gelukkig) ook bij het juiste kavel gevoegd bij de uitgifte na verkoop. Anders was iemand anders gedupeerd.

@Dukmans , dat is wel erg jammer en spijtig. Leuk horloge. Gelukkig geen groot verlies geleden.

2 likes

Ik ben het met je eens. Financieel stelt het niks voor. Ik baalde wel om het leuke horloge. Het kavel waartoe het behoorde had mijn interesse niet vanwege zilveren lepels en bankbiljetten. De eindprijs van dat kavel stond ook niet in verhouding tot het bedrag van mijn aankoop. Een Swatch, iemand? :joy:

2 likes

Incoming deze Seiko 7005. Ik had deze kastvorm nog niet eerder gezien en de blauwe kleur lijkt mij prachtig, weer anders en lichter dan de andere 7005’jes die ik heb.

16 likes

Leuke Argonaut!

Dat thuis blij maken met vintage heb ik definitief opgegeven :sweat_smile:.

4 likes

Poeh, mooi lotje!

1 like

Ah de wederhelft heeft toch best een leuke collectie aan vintage horloges, bij mij is het altijd de sport om iets te laten zien, de reactie is dan “wat een lelijk afgeragd ding” zo ook bij deze en hem dan toch kopen, opknappen en opnieuw proberen :rofl:

2 likes

Ik had een hele mooie his&hers setje Argonauts. Mooi opgeknapt, geserviced…
Ook dat maakte weinig indruk. Ze heeft er één keer naar gekeken.
De hers na een week maar weer verkocht :joy::joy:

4 likes

Wij zijn ook een ANWB-stelletje :joy:

22 likes

Herkansing?

https://www.vinted.nl/items/8707837477-reloj-vintage-belmonte-para-revisarrestaurar?homepage_session_id=65ac0c68-67de-41ff-bb5a-be257f912b0d

2 likes

Nog maar eens een oude kwarts.

Ik vermoed met mineraal glas, dus nu op zoek naar een glaasje.

17 likes

Post eens een foto. Er zitten bij de vintage liefhebbers wel een aantal horlogeforummers die een Swatch wel kunnen smaken. Ik zit er ook bij :sweat_smile:

2 likes

Goed idee. Ondanks dat het niet mijn ding is, ga ik ze kuisen en van een batterijtje voorzien. Daarna volgen wat foto’s.

1 like

Heb je een officiële Swatch Store in de buurt? Daar worden batterijen gratis, en met de glimlach, geplaatst.

2 likes

Wat leuk, dat wist ik niet. Inmiddels heb ik voor twee Swatches batterijen besteld. Het verbaast me dat er niet één standaardmaat wordt gebruikt. Wordt vervolgd.

2 likes