Vintage incoming (Deel 3)

Van dit specifieke horloge zie ik geen tweede. Ik denk inmiddels dat het niet militair is, maar verkocht of gegeven werd aan mensen op die basis, dat kunnen ook technici geweest zijn. Het legioen had idd wat jij daar hebt, dat is toch heel anders. Ook zijn alle eenheden op de basis voorzien van emblemen, dat mis ik op mijn horloge. Dus hij past toch beter in mijn militair-achtige horlogeverzameling zonder “issued” te zijn. :sweat_smile::saluting_face:

@Cav door jouw vaak lyrische omschrijving van Royce en Radiant ben ik overstag gegaan. We hebben het vrij goed volgehouden om niets meer te kopen behalve op de rommelmarkt. Omdat ik echt nog wat duikertjes in de verzameling mis, kijk ik soms wel eens op internet, maar ook daar mezelf ingehouden. Als eerste kwam ik een Radiant tegen, mooi maar niet mooi genoeg, WP was echt flink beschadigd en daar kan ik niet tegen. En toen popte dit tevoorschijn. Helemaal niet mijn ding afgaande op de vereisten die ik aan een duikhorloge stel, i.e. stalen kast, minimaal 200m, zwart of kleurige fleurige WP uitvoering. Tis een plaqué, hij gaat maar 150m - alsof ik er daadwerkelijk mee ga duiken, echt NOT want ik kan niet zwemmen - en dan is t nog een witte crème kleurige ook, alles wat ik niet zoek dus. Maar ik dacht aan jouw lyrische beschrijvingen van Royce en heb dan ja … toch op het knopje geduwd :wink:

Foto s van de verkoper

17 likes

Gefeliciteerd!! Dit moet mij enorm deugd natuurlijk! :pray:t3::sunglasses:

Het is een gave Royce, met zo’n coole roterende inner bezel. Dit is precies zo’n horloge van Royce die past bij hun merk, vooral in de jaren '70: niet voor Jan en Alleman weggelegd, maar juist uniek en een tikkie excentriek, maar ook sportief en smaakvol als geheel. Als je Rado gewend bent, en dat zijn jullie, dan is dit een leuke aanvulling in de collectie. Beter dan Radiant, denk ik.

Kortom, een hele goede keuze. :+1:t3::+1:t3:

4 likes

Wit crème is champagne en waarschijnlijk een stuk mooier in het echt dan op de foto (met fijne sunburst, vermoed ik).

1 like

Net deze 5139-8000 uit 1968 gekocht. Zo te zien met de originele band. Zou niet lopen. Ik ben benieuwd.
image

18 likes

Leuke opknapper Lord Matic bemachtigd! Ik ga proberen dit driezijdig facet te schuren en polijsten😊

En weer zo’n bijzondere Orient, deze is iets eenvoudiger, geen lume en geen dagaanduiding. Denk dat hij toch heel mooi kan worden.

En deze is al binnen, eigenlijk om een glas te leveren voor een ander, maar dit glas klopt niks van, past er niet in. Maar de plaat is fraai, soort ijstextuur, en ik ga hem leuk opknappen.

15 likes

Hij is binnen, en in gave staat, perfect lopend. Ik had nog een oud 17mm open end bandje van zacht leer. Twee Nato straps zijn onderweg en ik overweeg om zelf een passende canvas strap te maken.

Deze komen eraan, beide 17mm.

Ter inspiratie 17mm Nato - met mooie periode correcte gesp.

11 likes

De koopstopstop houdt nog even aan…vind deze gewoon heel mooi😍 en zocht nog steeds naar een zilverkleurige handopwinder zonder datum…

25 likes

Gaaf :sunglasses:

1 like

Erg mooie Seikosha :ok_hand: Gefeliciteerd!

1 like

Setje incoming

19 likes

1e Regiment Parachutisten?
Kerst 1956? Suez-crisis?

2 likes

Ah
Ik moet doorlezen voor ik post :sweat_smile:

4 likes

Leuk merk, met gave horloges, dat Alihor.

Zou Albert Uderzo dit embleem ontworpen hebben? Misschien bij dit onderdeel gediend hebben? Ik denk steeds als ik dit zie: Asterix ! (die is overigens van later datum).

Aldus A.I.
Ik zie Asterix ook

4 likes

Leuk projectje, oversized Mono Pusher van Invicta.

28 likes

Oeh, 30’s chrono met een emaille plaat, heel fraai :ok_hand::heart_eyes:

1 like

Wordt wel een uitdaging het uurwerk loopt helaas niet.

1 like

Wat voor uurwerk zit erin? Landeron kolomwiel?