Vintage incoming (Deel 3)

Zo zo :joy:

1 like

Die had ik gelezen ja!
Gelukkig kon je deze retour sturen toch?

1 like

Ja dat ene horloge was compleet leeggeroofd 🫪. Die andere heb ik wel gehouden, dat wordt best mooi verwacht ik.

1 like

En… binnen!


Dat wordt een uitdaging!

Hij loopt! It lives!!:partying_face:

De ring met indices is krom. Maar dit is te fixen!

Er is een slijtspoor te zien vanaf de 7 tot de 11 ongeveer van de minuutwijzer. En wat hele kleine scratches. Maar deze wijzerplaat is nog heel mooi en deze chrono is nog heel goed te redden. Dat wordt een superleuk project!

19 likes

Hoe gebeurt zoiets :astonished:

1 like

Ik denk onoordeelkundig uit de kast proberen te halen? Het achterdeksel zat muurvast, maar misschien is hij aan de glaszijde opengemaakt… En dat er stomweg geprobeerd is het uurwerk naar voren te trekken. De lunette ging er heel gemakkelijk af.

15 likes

Gekkigheid incoming, 80’s Full set Tissot F1 stopwatch :innocent:


Nu nog hopen dat hij het doet :face_with_peeking_eye:

18 likes

Leuk! Zit zo te zien een ESA 942.711 in.

1 like

Grappig dat er gewoon een module voor een horloge in zit.
Herkende je dat aan het LCD scherm?

1 like

Ja, en de bediening.(drie keer drukken voor activeren van de chronograaf)
Ik heb ergens een demonstratie display kastje waar een citizen chronograaf module in zit.

1 like

Bij nader inzien denk ik dat er een ander Tissot kaliber in zit omdat er 1 tot en met 7 op staat. ESA4311

2 likes

Ben benieuwd :+1:
Hij ligt nog in Japan, dus ik moet nog even geduld hebben :sunglasses:

2 likes

Haha, leuke aanwinst.
Zie er heerlijk retro uit :grin:!

1 like

Inderdaad, lekker 80’s, kon ik niet laten liggen natuurlijk :grin:

1 like

Gezien en direct gekocht (wordt in dit soort gevallen erg blij van direct kopen op MP…)
Nu onderweg

Later wat gaan googlen op dit model, en blijk een goede koop te hebben gedaan :wink:
Lekker dragen deze zomer!

(mocht het nou heel toevallig een french airforce issued model zijn dan natuurlijk een hele grote blij, haha)
Dat ziet er dan zo uit:

Toch een leuk stukje info over dit model

12 likes

Petrol blue, mooi hoor. Met een nieuw glas ziet ie er totaal anders uit en is ie weer het Seiko mannetje!
Kast ziet er nog prima uit, goede koop

1 like

Hij is binnen, echt heel gaaf, schroefkroon en al :+1:t2:
Bij de verkoop werd al gezegd dat de rotor rammelde, dus binnenkort een beurtje geven en lager vervangen:

Ik zie op de foto ook dat de KIF-veer verdwenen is :see_no_evil:
Nouja die heb ik ook nog wel liggen…

Zucht, secondelijm, wat een beunhazen zeg:

13 likes

Vandaag binnen gekomen.

Tout acier, volstaal.

Qua uurwerk, ik vind het lijken op een een FE 233-60, maar dan de messing oerversie uit de jaren 40 of daaromtrent.

:slight_smile:






13 likes

Gisteren bij mijn ouders geweest en even door de oude horloges bak gegaan, blijkt het horloge van mijn opa en naamgenoot er ook in te liggen. Meteen meegenomen en thuis nieuwe batterij er in gedaan ( ik denk voor het eerst sinds na 30 jaar). Begint na een paar moeizame eerste seconden ook gewoon weer te lopen. Ik ben hier erg blij mee.

Volgens mij is het een Hema horloge. Op de achterkant staat een H.

Binnenkort goed schoonmaken, dat is ook nog wel nodig.


13 likes