Vintage incoming (Deel 3)

Cool! Mooi dat 'ie weer werkt :clap:t3:

1 like

Niet te geloven! So far voor shock resistant :exploding_head:🫪

Wat een schatje, mooi!

2 likes

Nee is een HP (Parrenin) uurwerk denk ik.

2 likes

Novodiac, budget shock systeem van incabloc.

1 like

Niet voor niets dat we geen onderdelen meer leveren aan prutsers

1 like

Verzamelaars zijn niet vies van dingen dubbel hebben Tim. Dat merk ik in ieder geval bij mijzelf :rofl:
Mooi horloge, ik ben wel fan van oud Zenith. Ik vind de uurwerkjes altijd erg fraai afgewerkt en ze zitten fatsoenlijk in elkaar. Net als Certina altijd een plezier om aan te werken.

3 likes

Zuivere reparatie. Ik zou het niet anders doen. Ik had voor de zekerheid wel 2K lijm gebruikt denk ik… het enige nadeel van deze methode is dat je dan geen schokbescherming meer hebt.

3 likes

Ah grappig, ik had deze voor KIF aangezien, zal van de week eens een nieuw veertje halen.
Dit is al een heel modern horloge voor mij :sweat_smile:

Durf je te zeggen welk model?

1 like

Ik overweeg om de vaste band pennen door te knippen. Ze zitten zo dicht op de kast dat er bijna niks onderdoor past.

Vind het ergens jammer maar toch, bruikbaarheid is ook fijn.

Als ik hem doorknip denk ik dat de pennen loskomen naar buiten toe

Hmm best guess HP 87.
Ik denk dat het antwoord onder de wijzerplaat te vinden is.

2 likes

Dankjewel!

Vaste wire lugs doorknippen? Dat zou ik afraden. Dan kun je toch niks meer bevestigen? Maak eens wat fotos hiervan?

Op oude horloges moet je geen padded bandjes doen. Er bestaan ook dunnere bandjes. Zelfs op alie te vinden. Of zelf bandje maken. :wink:

2 likes

Een Ricoh Dynamic Auto incoming

14 likes


Zo zien ze eruit. Lijken geen gesoldeerde wire lugs maar ingezet en op de kop platgehamerd.

5 likes

2x Omega incoming.


15 likes


Een echte Jumbo! 40 mm!
Niets over het merk te vinden. Wat denk jij?
@Cav @lexaf???

15 likes

Ah, dat werkt ook. Shoulderless springbar moet je dan hebben (duw je van buitenaf in). De gaten zijn meestal te groot voor de normale springbar. Ik verwacht dat je er niet een dunnere springbar in kunt zetten om meer ruimte te krijgen. Ik zou deze dus laten zitten.

Of zoiets met een shoulder past ook.

2 likes

Meestal koop je damesmodellen, maar dit is een mooie knoepert. Zo te zien Frans.

1 like

Nee, er zit een Unitas in

2 likes