Vintage incoming (Deel 3)

Een 40mm uit die tijd met de kleine seconde zo laag, da’s een zeldzame. :ok_hand:

2 likes

Dankjewel. Ik ga eens kijken. Ik heb die volgens mij wel in de voorraad. Maar wil ook geen schade maken als het niet nodig is.

3 likes

Het is wel fijn dat de uurwijzer verklikt waar de minutenwijzer zich verstopt heeft. :point_left:t3:

3 likes

Ja Haha!

2 likes

DINASTI
Geen idee! Chromen kast? Welke tijd ongeveer? Gladde achterdeksel en glas in losse bezel aan de voorkant? Unitas, ok. maar wat voor soort uurwerk?
Er is zo te zien wel wat werk aan, maar dat is jou wel toevertrouwd, Bas. Kaliber speurneus Alphons zal graag een foto van het kaliber willen zien denk ik.
Mooie spannende vondst in elk geval.

2 likes


Sandoz staat er op,aar of dat origineel is?
Het is een Unitas 498, trouwens. Lekker groot!

10 likes

Het heeft een tijd geduurd maar ik ben gezwicht.

Twee keer dan nog. :face_with_peeking_eye: maar ja, Cimier pseudochronos, mijn zwakke plek.

20 likes

Ja dat kon ik aan de positie van de subdial al wel zien, dat het geen groot horloge met een klein uurwerkje was :grin:

1 like

afbeelding

Sandoz is al een heel oud merk.





Ze waren echter - voor zover ik weet - geen manufactuur, maar werkten met ebauche kalibers. Zoals zo veel merken deden ze wel aan ‘rebranding’ door bijv. op het veertonrad van de ingekochte uurwerken, afkomstig van vaak A. Schild, maar dus ook wel van Unitas, hun eigen merknaam te vermelden. Het horloge kan dus heel goed een originele Sandoz zijn, of afkomstig uit de Sandoz keuken, met Dinasti als ongedocumenteerd sublabel. Of het is een product van Sandoz dat weer doorgeleverd is aan een kleinere producent of juwelier of handelshuis dat Dinasti als ‘plakmerk’ gebruikte.

4 likes


Interessante opknapper, horloge werd me aangeboden en we hebben een goede deal kunnen sluiten.

Binnenin tikt een UT6300

ATLANTIC Worldmaster Super de Luxe 21

14 likes

Schitterend, vooral die bovenste! Hoe moeten we de positionering van deze horloges in het toenmalige landschap zien?

2 likes

Ik vind ze ook heel leuk. Cimier maakte toffe designs.

Binnenin zijn het Lapanouse werkjes, dus spotgoedkope dingen met hoogstens een paar steentjes - penankertjes, en niet eens de betere soort. Budget, dus. Waardoor ik ergens ze extra sympathiek vind :smile:

6 likes

Sandoz heeft eerst horloges gemaakt zonder merk erop. Hoe dat zit met de Dinasti weet ik niet. Misschien dat ze het aan lokale juweliers leverden?
https://www.time2tell.com/en/history-of-watches/624-principaux-modeles-de-montres-sandoz.html

2 likes


@basvg vond dat ik nog niet genoeg horloges had, dus tipte hij deze. Dus onderweg vanuit Duitsland.

13 likes

Leuke kavel met 5 horloge’s gewonnen!
Ging mij meer om het Stop Watch horloge!!
Ben benieuwd wat voor uurwerkje hier in zit!


8 likes

Leuk hoor. Pen anker uurwerk.
Die Tissot linksonder is ook leuk.

2 likes

Met 57 jewels! Ben benieuwd waar die zitten.

5 likes

Is Amerikaans. Later hebben ze er ook een tv-serie over gemaakt :joy:.

4 likes

Vandaag een NOS Ruba horloge binnengekomen. Van dezelfde verkoper als waar ik mijn mooie Helios van heb gekocht.

Super mooi, loopt niet en heeft een service nodig. Denk niet dat ik hem hou. Had de gok genomen, maar hij is me toch wel te klein… helaas, want hij is wel heel erg mooi.

Mijn Richard vind ik al randje van klein. De Ruba is nog kleiner :roll_eyes:

14 likes

Is wel jammer dat hij zo klein is want hij is wel mooi!

1 like