Vintage incoming (Deel 3)

Nieuwe aanwinsten!!!
Ik weet nog niet of ik de triepniet ooit ga gebruiken maar hij is wel compleet dus direct ook maar mee genomen!!

15 likes

Dat is fijn voor je, heel veel plezier met beiden.

1 like

Denk dat ze bij de M van Marketing liggen, onder de rotor…

2 likes

Prima maatjes toch?

1 like

Na lange tijd droog te hebben gestaan toch weer eens wat gekocht.

Dit model kende ik nog niet met een rode plaat en een dag/datum aanduiding.

Ben benieuwd!

13 likes

Jawel joh, triebniet is echt super handig, ga je zeker gebruiken :+1:t2:

2 likes

Funky skindiver hoor :ok_hand:t2:

2 likes

:thinking:Kom ik eerst wel een xtje bij jouw in de leer!!:smiley:

2 likes

Vandaag deze FELCA ‘gewonnen’ op de Zweedse veiling. Moet uit Tsjechië komen, dus ben benieuwd wanneer het gaat arriveren. Wel Track & Trace post en een zeer vriendelijke verkoper.
Duidelijke foto’s, ook van het uurwerk, maar ik heb nog geen idee welk kaliber dit is.

13 likes

Das ver rijden hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat hangt er maar van af hoe vers de paarden die voor de huifkar gespannen zijn zich voelen :smiley: soms 3 dagen, soms 10. Valt helemaal geen lijn op te trekken.

1 like

Leuk! Mooi schoonmaken die machine en gebruiken!

1 like

Ja, nog even op zoek naar een handleiding en eens kijken of er nog extra korfjes bij te bestellen zijn. Zouden die korfjes van andere modellen zoals de Super Elite het zelfde zijn?

1 like

Dichterbij dan op vakantie naar Oostenrijk!! :muscle:t2::muscle:t2:

2 likes

Ik geloof dat de korfjes van alle schoonmaak apparaten hetzelfde zijn.
Ik heb een Urema en die heeft ook dezelfde.

Die korjes van mij heb ik met de dremel schoon geborsteld (messing borstels) omdat er aangoekte rommel af kwam. Of een oude coating, ik weet het niet. En dat kwam tussen de ‘schone’ onderdelen.

De kurk pakkingen waren ook vergaan en brokkelden vrolijk in de reiningsvloeistof. En natuur stalactieten van kalk chemicaliën.

Hoe dan ook, weer gangbaar maken was een dankbaar klusje :slight_smile:

3 likes

Ik ga van de week of volgende week eens even kijken en schoonmaken. De kurken afdichtingen wil ik zowiezo even vervangen. Ook gelijk even kijken hoe het onder de behuizing van de machine zelf er uit ziet.

2 likes

Kijk ook even de bedrading na. Mijn machine was niet meer geaard!

3 likes

Bedankt voor de tip!!
Ga ik ook op het briefje zetten.

1 like

Net deze Bulova Accuquartz uit 1973 (foto van de verkoper) afgehaald bij het pakketpunt.


Ik heb het horloge onmiddellijk open gemaakt omdat de aankoop een beetje van een gok was. Er waren geen foto’s van de binnenkant. Deze Accutron Quartz horloges hebben normaal gezien een Accutron 2242 movement. Ik zeg normaal gezien, omdat het bij deze horloges geweten is dat Bulova in de jaren 80 bij een onderhoud simpelweg het movement verving door een ESA Quartz, met een tikkende secondewijzer :astonished:
Dit horloge is hiervan gespaard gebleven:

Nu zien wat ermee aan de hand is, want het loopt niet.

18 likes


Deze was binnen 5 dagen binnen uit Spanje, hofleverancier van mijn Jumbo’s. Het uurwerk wilde wel opstarten, maar de stift greep niet in de tirette.


Jumbo betekent veelal: wijzerplaat via voorzijde eruit


En idd, de tiretteveer / hevel teruggeduwd op hun plek en het werkt. Het uurwerk heeft wel een beurtje nodig, de kast moet schoon: dus alles nu in de projectenbak - voor later.

14 likes