Die site heeft blijkbaar een probleem met het beveiligingscertificaat. Op mijn ipad gaf dit geen problemen maar op mijn PC is geen enkele browser tevreden met die site. Daarom een alternatief linkje naar een snapshot op archive.org: https://web.archive.org/web/20250117225414/https://www.accutronwatchpage.com/acctech224.htm
Niks speciaals te zien hier. Geldig certificaat op alle vlak.
Misschien lukt het met een batterijtje ![]()
![]()
De Endura is ook binnen, echt een mooi kastje en wijzerplaat. Prachtig penankertje idd @Scudo , loopt perfect
Edit / aanvulling: dit is een Rego 201.
Kreeg ooit een Seiko ongerelateerd retour - kromme wijzerplaat door 't inzetten van verkeerd glas volgens de expert…
Op plaatsen waar ze totaal geen nut hebben, ter versiering. Zoiets van wij hebben de meeste jewels hype die heerste en zand in de ogen strooien van leken!
Weer een mooie, Lex.
Zou een AS-1220 kunnen zijn, lijkt me.
Dat is ook altijd mijn eerste hoop aangezien bij deze horloges de batterij met de min naar boven moet liggen…
Maar zo simpel zal het niet zijn. Eerste vaststelling is dat de quartzmodule los is:

Bij van de Gevel in Tilburg ( Zeller straat) kun je- denk ik- vanalles bestellen. Ik heb in ieder geval kurkringen en minimandjes daar gekocht
Vanmiddag even op de site rond gekeken maar kon ze niet zo snel vinden en als zoekopdracht kurk invullen kreeg ik 0 items gevonden.
Onder welke rubriek staan het? Weet jij dat?
Site is RUK. Gewoon bellen of mailen. Werkt perfect.
Snelle update. We hebben de zoem als de quartzmodule contact maakt! Maar geen bewegende wijzers. En dan vind je dit

Dit minuscule tandwiel hoort dus geen slagschaduw te hebben op een triebniet, en ook geen met het oog zichtbare tanden. Dit lag los onder de brug. Hier is een echte “pro” mee aan de slag geweest ![]()
![]()
Ik heb kurken onderzetters gebruikt van ons plaatselijke warenhuis (een soort blokker) Perfecte maat en heeeeel veeeeel goedkoper.
Ja geloof ik direct dat het veel goedkoper is.
Ik had hier op HF al eerder de opmerking gelezen van de onderzetters. Denk dat ik die ook ga bestellen.
Hamertje tik, plat slaan en weer gaan?
Gaat goed komen. Zeer vriendelijke verkoper die het pakje verstuurt als ik 'm laat weten wanneer ik precies weer thuis ben na een weekje naar dochterlief in Zürich. Pakje heeft track & trace.
En ik heb er geen haast mee. Heb tenslotte al een horloge…
Klopt helemaal Alphons. Bedankt.
Blijkt dat ik nog twee horloges in de collectie heb met dat uurwerk. Ik dacht al iets bekends te zien aan dat kenmerkende driehoekje in de brug, maar kon even de link naar AS niet leggen.
Nu vergeet ik 'm niet meer!
Een recentelijk ook bij Tradera verworven ALICIA en een ooit van @basvg gekregen RAMINA, beiden met een AS 1220. De 1220 in de Ramina lijkt aanzienlijk ouder en heeft nog geen shoc protectie.
Hadden de tandjes geen schade, dan deed ik zeker een poging. Het steekt heel nauw bij het indexwiel. Het is nog geen 3mm in diameter en heeft meer dan 300 tandjes! Zie lager op deze pagina. https://www.accutronwatchpage.com/acctech.htm
De techniek is heel fascinerend.
De indexwielen zijn sowieso de achilleshiel van deze zoemende tijdbommen…
![]()





