Bij het repareren van de flexband wilde ik de band losmaken van de kast en daarbij is de vaste pin voor de helft afgebroken, dus het losse stukje pin moet er weer tussen gesoldeerd worden.
Scherp oog, dat moet ik wel vaststellen, haha
Dankjewel Alphons, toen ik hoorde dat de verkoper er nog 1 had, heb ik die ook gelijk maar erbij genomen. Ik wist dat het niet liep. Vanmiddag heb ik het open gehad en zag ik dat de balans in ieder geval in orde is. Wel is de opwindveer gebroken.
Er zit ook roest in het uurwerk, het palrad wil niet draaien, en de Magic Lever is zodanig versleten (of de fijne tandjes van het tussenrad) dat de rotor doelloos ronddraait.
Kast en wijzers zijn nog best aardig, misschien geef ik hem wel een goed glas en bandje, en maak ik hem weer goed lopend, maar laat ik hem zijn aangetaste wijzerplaat houden, wel heel speciaal namelijk😊
Doosje met diverse horlogedisplays/steuntjes binnen gekregen. Het zijn 2 soorten.
1 is een vaste steun
1 is een verstelbare steun waarbij je de hoogte en de grootte kunt aanpassen.