Vintage incoming (Deel 3)

Vandaag opgehaald, deze twee horloges van Gisa.
1 tikt en de andere is de veer van gebroken. Gelukkig is de balans in orde.


Penankers, ik vraag me af welk kaliber dit is.

Onder het gele glas zit een witte plaat. Ik heb bij de geelste het glas in de bleek gehad en gepolijst.

8 likes

Mooi Maxc. :ok_hand:
Maar die linkse lug en dan de bandaansluiting wat is daarmee…??

1 like

Leuk Pontiac projectje onderweg, zou moeten lopen.
Eerste Palmaris voor mij, en aparte kleur wijzerplaat.

8 likes

Bij het repareren van de flexband wilde ik de band losmaken van de kast en daarbij is de vaste pin voor de helft afgebroken, dus het losse stukje pin moet er weer tussen gesoldeerd worden.
Scherp oog, dat moet ik wel vaststellen, haha

1 like

Baumgartner, BFG 34, misschien?

Mooie horloges, Wolter.

1 like

Dankjewel Alphons, toen ik hoorde dat de verkoper er nog 1 had, heb ik die ook gelijk maar erbij genomen. Ik wist dat het niet liep. Vanmiddag heb ik het open gehad en zag ik dat de balans in ieder geval in orde is. Wel is de opwindveer gebroken.

Baumgartner BFG 34

1 like

Gelukkig maar kleine rep. :face_with_monocle: vakman.

Welk caliber (uurwerk) is het voor jou en waarom?

1 like

Net deze gekocht, beetje impulsief maar deze MACV-SOG stond al langer op de wishlist.

Hopelijk is het wat :crossed_fingers:



10 likes

Ziet er heel netjes uit, ik mis alleen de rubber pakkingsring. Maar die is gewoon te krijgen.

Ook heel erg impulsief kocht ik vanmorgen vroeg deze 7005:


Had die nog niet, en vind het een krachtig model, met de grote lume vlakken, en dezelfde wijzerset als de duikers en de 8060/62.

9 likes

En deze steampunk Seiko haalde ik net op😂



Er zit ook roest in het uurwerk, het palrad wil niet draaien, en de Magic Lever is zodanig versleten (of de fijne tandjes van het tussenrad) dat de rotor doelloos ronddraait.

Kast en wijzers zijn nog best aardig, misschien geef ik hem wel een goed glas en bandje, en maak ik hem weer goed lopend, maar laat ik hem zijn aangetaste wijzerplaat houden, wel heel speciaal namelijk😊

9 likes

Nog maar een Sideral S :face_with_peeking_eye:

Die had ik al, maar deze heeft nog de originele band :blush:
En een nettere kast en bezel.

17 likes

Doosje met diverse horlogedisplays/steuntjes binnen gekregen. Het zijn 2 soorten.
1 is een vaste steun
1 is een verstelbare steun waarbij je de hoogte en de grootte kunt aanpassen.



9 likes


Project


Bijvangst

7 likes

Mocht je ze niet kunnen vinden laat maar weten, stuur ik ze je op

1 like

Bedankt maar de Lidl heeft ze te koop voor 2.99 euro voor 6 stuks met een diameter van 9cm dus heb ik 2 sets besteld!

1 like

Paar leuke aankopen gedaan :slightly_smiling_face:

14 likes