Ik heb er niets mee. Er is niets of weinig wat een Seiko voor mij aantrekkelijk maakt.
Zo smaken verschillen. Deze twee kon ik voor een schappelijke prijs kopen, dus gedaan, met in het achterhoofd deze weer op eBay te koop te zetten en te kijken of er nog een beetje winst te maken is.
Ik heb weleens meer van die plannen om het later weer te verkopen. Tot nu toe nog nooit een horloge verkocht, dus misschien krijg ik toch ook een goed gevoel bij deze twee Seiko’s en gaan ze in de verzamelbox. Wel eens wat weggegeven, maar verkopen op een platform, dat lijkt me minder leuk dan het lijkt te zijn. Achteraf misschien weer dat gezeur van de koper, je weet het niet, maar die risico’s zitten er wel in.
Ik heb een zwak voor Atlantic, Svalan, Tissot, Lagonda, Revue, dat soort horloges, en Omega Longines, maar die zijn wat te duur om daar een grote verzameling van aan te leggen. Maar Svalan Sportsman, daar zijn ontiegelijk veel varianten in, mooie horloges voor een redelijke prijs, althans op Tradera, dit zijn mijn sportmannen van Svalan
Dankjewel, misschien wel. Ik ben nu 70 jaar geworden, dus ik denk dat er nog wel wat blijft voor de erfgenamen, haha, Ik vind eigenlijk verkopen en dan puur uit winstbejag helemaal niet zo leuk. Het verzamelen en elke dag de horloges voelen en bekijken, openmaken en opknappen, leren bandjes kopen en het nog leuker maken, daar kan ik intens van genieten, dus dan is van verkopen geen sprake.
Ja, dat kun je wel zeggen, veel draait hier om vintage horloges. Ik kan er op elk tijdstip van de dag mee aan de gang gaan. Ik wil nu nog de merken bij elkaar gaan leggen, zodat het wat overzichtelijker wordt.
Van elk horloge is er een map gemaakt met foto’s van de plaat, het uurwerk, etc., maar ze zitten allemaal verspreid in de verzamelboxen, en dan wordt het wel tijdrovend als je een specifiek horloge zoekt om te gebruiken voor het topic, ‘welke vintage draag je vandaag’. Het zou handig zijn als ik weet in welke verzamelbox ik die dan kan vinden.