Ah da’s een leuke Ermeto met de secondes op 3 ! ![]()
Goed bezig. ![]()
Ja, goed bezig Wolter! Ik vind Seiko’s juist leuk, zeker die zilverkleurige. Mooi strak, met die Dauphine wijzers. Vlakke plaat met die wat opstaande rand met minuten.
Hier iets heel anders incoming, een dameshorloge dat lijkt op mijn rode advan. Loopt, according to verkoper, en ik wil het facet wat proberen te vlakken en polijsten.
Ik ga ze bekijken en als het kan opknappen. Er zit ook een Seiko-flexbandje bij. Wilbert, jij als ervaren horlogeman en liefhebber van Seiko’s kan mij wel vertellen wat het mag opbrengen per stuk. Dan weet ik ongeveer of ik goed zit met de aankoop van deze twee Japannertjes.
Mooie pontiac
maar wordt een stevig klusje. Estetisch gezien dan.
De krassen lijken op het glas en niet op de wijzerplaat te zitten.
Dus na een schoonmaakbeurt, service en het opknappen of vervangen van het glas zou deze weer moeten kunnen stralen.
Nee lijktmme ook niet. Na flink innte zoomen maar de kast is wel flink gehavend.
I.i.g word weer een schoonheid als ie klaar is… ![]()
Bestaan die nog HMT…?
Volgens mij wel.
Laatst voor een Indiaase collega nog een moderne onderhanden genomen, het is minder mooi dan het lijkt ![]()
Oja idd.
Ik had vlug gegoolgeld na je antwoord en zag dat ze in 2016 failliet werden verklaard.
Klopt dus niks van. Lang leve google. ![]()
Nee dat klopt wel! Herstart denk ik?
Na aantal decennia met een goedkope, maar best goede spelingsvrije glazenpers, nu dan uiteindelijk een professionele gekocht afgelopen week (mp) voor een prima prijs. Ook nog in nieuwstaat. Blij mee!
Blijf wel fan van mn eigen acryl cupjes, maar die schroeven hier ook prima op
Leuke vondst, best zeldzaam ook
Ik heb dezelfde (kroon wel ooit vervangen voor een compressor kroon die matchte), dus even een foto voor je gemaakt ter inspiratie ![]()
Ziet er knap uit! Bedankt voor de inspiratie.
Hopelijk ziet die van mij er over een tijdje ook weer netjes draagbaar uit.
Weer twee afgeschreven horloges gekocht, echt leuke opknappertjes.
Een Scania
En een Eljo, ik ken de verkoper en heb het voorafgaand aan de veiling gekocht voor een tientje minder dan het startbedrag. Leuk ding om aan te gaan werken, plaat lijkt nog goed.
De Fiat is binnengekomen . Helaas is de seconden wijzer los gekomen tijdens verzending. Was wel degelijk verpakt.
Ik vermoed wel radium dus ik laat de voorkant even dicht.
Wijzer verzet doet het niet en er rammelen wat schroefjes los in het uurwerk. De balans is stuk denk ik. En de hoofdveer. Maar deze vooral gekocht voor de FIAT plaat. Waarschijnlijk uit het huis van Juvenia.
Een goed begin van de vakantie.
Ik heb vandaag het meer gezocht in de koninklijke sferen, met de aanschaf van deze twee King Seiko’s.
Allebei opknappers, maar daar zoek ik dan ook specifiek op…
King Seiko 5621-7000 met gescheurd glaasje en versleten kroon. Uurwerk loopt ook niet.
En een King Seiko J14102 of te wel, het eerste model King Seiko. Deze is uit 1961