Vintage incoming (Deel 3)

Twee hele mooie Seiko’s om op te knappen.

1 like

Gekke “Japanse” Tissot incoming:

15 likes

https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/j1236481161?conversionType=buyee_top_browsing_history

Hij kwam mij bekend voor, was deze aan het volgen op Buyee

1 like

Ja dat exemplaar had ik ook gezien, maar die heeft me wat teveel franje aan de wijzerplaat :grin:
Maar zelfde model inderdaad.

2 likes

Had ook weer laten gaan, maar mocht je een donor nodig hebben, misschien

1 like

Ik heb al een ander exemplaar liggen met een kapotte wijzerplaat maar een iets betere kast dus ik was al van plan om wat te gaan combineren :grin:

1 like

Wat is het idee achter die bezel? Welk materiaal / kleur zou het moeten zijn?

1 like

Ik denk dat het keramiek is, en die kan staalkleurig of (in dit geval denk ik) goudkleurig geweest zijn. De kast die ik al heb liggen heeft een staalkleurige die nog redelijk netjes is, dus die kast ga ik gebruiken.

Hier een net exemplaar met de goudkleurige bezel:
https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/q1199971394?conversionType=jdirectitems_auction_DirectSearch

1 like

Bijzonder dat ze het dan van keramiek maken. Wel tof horloge hoor. Kende dit model nog niet

1 like

Mooie aanwinst weer!

Wat ik mij afvroeg, Wilko:
Ik zie bij die Japanse modellen van Tissot nooit ‘Swiss made’ op de wijzerplaat staan :thinking:. Blijkbaar is dat geen aanbeveling voor de Japanse markt :smiling_face: ?

1 like

Dat staat er waarschijnlijk wel, maar niet zichtbaar. Het is een frontlader, zoals je ziet als je de buitenrand van de wijzerplaat volgt op de foto, valt het zichtbare deel precies daar weg. Ook bij andere aanbieders zou je dus een foto vanaf 12u moeten maken. Denk ik…

1 like

Dat was vrij hip in die tijd denk ik in Japan, Rado was daar in die tijd ook populair en ook andere Zwitserse merken hadden modellen met keramische kasten.

Sluit niet uit dat dat niet mocht, omdat een te klein deel in Zwitserland werd gemaakt. Ik denk dat alleen het uurwerk Zwitsers is en de rest lokaal geproduceerd werd. Kast, wijzerplaat, wijzers, het wijkt allemaal zo totaal af van de Zwitserse Tissots dat ik denk dat het allemaal Japans is. :thinking:

Nee het staat er niet. Het exemplaar wat ik al heb liggen heb ik gedemonteerd, er staat nergens Swiss Made op de plaat. Het is trouwens geen frontloader, achterdeksel kan er gewoon af :wink:

5 likes

Vandaag binnen gekregen Omega - Chronostop cal.865 1966 gescoord op Catawiki.
Allemachtig had niet verwacht dat hij in zo’n mooie staat zou zijn.

20 likes

Iemand ervaring met een chronostop . Kan je de seconde wijzer laten lopen of is het beter om de stopknop weer indrukken zodat hij weer op 12 uur staat.
De functie van de stopwatch begrijp ik en werkt ook goed.

Oke ik heb gelezen dat het beter is om de wijzer weer terug op 12.00uur te zetten.

2 likes

Mijn zoon begint meer interesse in techniek te krijgen, dus een lotje met projectjes gekocht om samen aan te prutsen.

19 likes

Leuk!! Veel plezier samen :+1:t2::+1:t2:

1 like

Goed gearriveerd en in super staat👍 De knopjes heb ik even opnieuw met wit ingelegd

15 likes

Ze zijn binnen;

Loopt aardig, kastje is sleets. Wel volledig origineel.

Leuk ding, wel meer youngtimer (ik gok rond 2010-15)

12 likes

Mooie royce. :ok_hand:

2 likes