Vintage incoming (Deel 3)

Leuk. Mocht je glaasjes nodig hebben wil ik het jullie wel opsturen.

Tip: met de ali demagnetiseur kun je vastgelopen kwarts uurwerken soms weer aan de gang krijgen.

1 like

Dankje! De Lip loopt gewoon. Ik heb zelf ook een quartz tester en al aardig wat quartz uurwerkjes tot leven gewekt. Niet altijd, soms zit er gewoon geen spanning in.

Het glaasje van de Royce is goed te polijsten, maar ik laat hem denk ik zo. De “patina” look vind ik wel charmant… vooralsnog

3 likes

Afgeschreven dus vintage :grin:
Deel 1 was ook leuk :slight_smile:

6 likes

Zo’n OMAC lcd heb ik vroeger nog gehad. Middelbareschooltijd denk ik. Had alleen een zilverkleurige opdruk op het glas in plaats van goudkleur.

1 like

Deze band gaat naar de collega voor wie ik laatst een blauwe 7005 restaureerde. Het horloge (met ontbrekende bezel) blijft in mijn projectbak…waar al een andere zwarte ligt zonder die bezel. Misschien is het een idee om die bezel te laten maken…heb nu al 2 horloges zonder, en ik ben niet de enige😊

16 likes

Deze komt er aan, zal nog wel een paar weken duren voordat deze op Nederlandse bodem is.

12 likes

Deze komen met de Duward mee!!

15 likes

Enkele leuke opknappers op de kop getikt

En een Zenith Sporto, een overeengekomen prijs voor sluiting van de veiling.

Mooie patina op de plaat

Kaliber 120 T

18 likes

Wow! Een sub! Goed lopen slijmen bij de AD? Waardig bevonden?

7 likes

Nee hoor, ze geven ze tegenwoordig zowat gratis weg:

:rofl:

20 likes

Net de moderne versie KS met linen dial de deur uit gedaan…komt deze ervoor in de plaats…

20 likes

:ok_hand: :ok_hand: mooie zenith

1 like

Tof ding!

Dankjewel, mooie plaat hè, linnenachtige structuur en dan die patina.

1 like

Ja of nie… :star_struck:

1 like

Deze is vandaag aangekomen, een Seiko Sportsman Seahorse.
Mooi horloge, stift is gebroken en er zal een nieuw glas in komen.

De vergulding ziet er nog prima uit. Het bracelet, ik weet nog niet wat ik daarmee aanmoet.

Cal. 4361 met een pincet het rachetwiel iets gedraaid en het begon direct te tikken.

En deze Seiko Automatic Seahorse
Stift werkt niet, kan ik er zomaar uittrekken, balans in orde

15 likes

Deze week binnen gekomen:
IMG_2913
IMG_2914
Beetje verkleuring op de wp maar niet schokkend en verder in mooie staat. Die wordt mooi na een spa ronde.
Ook de Cyma is binnen en in veel betere staat dan de foto’s suggereerden. Wp is puntgaaf, glaasje heeft troep erop zitten. :ok_hand:
IMG_2915

Ik zag weer iets voorbij komen dat ik voor het geld niet bij de rijzende zon kon laten liggen:
IMG_2916
Kroon heb ik liggen en eventueel stem ook. Komt goed. Maar ja, dan moet er wel weer wat bij om de transportkosten te drukken. Geen probleem; een Advan drong zich op. Dit model heb ik nog niet:
IMG_2917
En een leuke Skyliner met werk. Ook voor deze moet ik onderdelen hebben liggen.
IMG_2918
En als je dan toch naar aparte KSen kijkt kan deze er net zo goed bij:
IMG_2919

15 likes

Ter reparatie . De kroon is los. Zo zie ik ze graag!

21 likes

Das een leuke!!

1 like

Heerlijk aan het genieten van deze

16 likes