Om verder te gaan met de serie oddball KS komt de volgende mijn kant op

En een pen
Zo, mazzel zeg. Mooie Mido.
Het lotje opgehaald om met mijn zoon beet te pakken.
3 kleine dames lcd horloges - die gaan denk ik linea recta naar de Kringloop
3 handwinders met kapotte stift / ontbrekende kroon
Ideale oefenprojecten
Hiermee kan hij lekker gaan prutsen deze vakantie
Goed bezig…
Dank u! Vind ik ook Patrick ![]()
Vind ik hogeschool werk, niet teveel betaald om dat te kunnen rechtvaardigen?
Goed opvoedkundig bezig Dennis
![]()
Nee, niet te veel betaald vind ik,
Ik heb nog een paar mooie Omega’s liggen met dit uurwerk er in en ik heb nog 2 nieuwe “motortjes” gekocht een tijdje geleden dus eens kijken of ik de 2 complete horloge’s weer werkend kan maken.
Het stemvorkuurwerk wil ik kijken of de spellen in orde zijn om mijn Omega 198-021 mee te repareren en dan kan ik gelijk kijken hoe het in elkaar zit voordat ik mijn Omega uurwerk sloop.
Heb jij ervaring met het stemvork uurwerk??
Heb je tips voor het afstellen?
Als je van het kwarts uurwerk dat kastplaatje uit de motor vist dan doet ie het misschien al.
Stemvork uurwerk afstellen heb ik een sleuteltje voor om die ronde gewichtjes te verdraaien. Samen met een goed jaren 70 test apparaat. Maar je hebt al snel een microscoop nodig als je meer wil doen. (Heb ik niet)
Met name de magneten zijn kritisch (naast nog veel meer. Lees je eerst goed in voordat je gaat sleutelen. Het web heeft een aantal goed pagina’s met info. Ik wil zelf ook gaan sleutelen met de stemvork horloges maar nog geen ervaring maar wel heel veel waarschuwingen ![]()
Zojuist deze online gekocht:
Ik heb geen idee wat het is, maar hij deed me denken aan de Sinex die ik jaren geleden heb gehad en helaas weer verkocht heb.

Dat is ook de reden dat ik deze module gekocht heb, om ervaring op te doen.
Als de spoelen nog goed zijn dan wil ik die in mijn Omega zetten omdat ik denk dat daar een spoel van kapot is. Ik heb ook al 1 losse spoel liggen maar met deze module kan ik eerst testen met doormeten van de spoelen.
Snap ik helemaal ![]()
Eerst doormeten met multimeter!
Jep, meerwaarden heb ik al van internet gehaald.
Heb jij misschien een reparatie Manuel in kleur??
Ik heb er al wel 1 in zwart-wit gedownload maar in kleur en scherpe afbeeldingen zou wel mooier zijn.
Heb ik niet beschikbaar helaas