Vintage incoming (Deel 3)

Zeker een penanker. Mijn opa had vroeger zoiets. Deze zit nu in mijn collectie en die heb ik kunnen restaureren na jaren naar een donor te hebben gezocht.

2 likes

Hopelijk mag ik komende week deze in ontvangst nemen.

12 likes

Een leuk prijsje, en ik heb al een Zeih, dus nu twee mooie Zeihtjes. De platen van beide zijn erg mooi, en het zijn penankers en lopen beide.

15 likes

Die “21 prix” is altijd hilarisch. Welke prijzen lulden ze dan uit hun nek bij verkoopspraatjes, vraag je je dan af. Prachtige kast wel, welk metaal is dat? Is niet glimmend genoeg om chroom te zijn, maar ik zie er niet meteen sleet op.

Edit: Ah, bij vergroten een paar doorslijtvlekjes te zien. Toch chroom dan? In hele goeie staat dan toch.

2 likes

Deze kon ik voor de prijs niet laten.

12 likes

Zo te zien op de lugs is het verguld geweest en die laatste die erbij gekomen is, die is verguld.
Maar de kleur en de leuke lichteffecten van de Zeih die ik al heb zijn hartstikke mooi als je het een beetje oppoetst, dus ik heb geen behoefte om deze opnieuw te vergulden.

1 like

Wie kan mij helpen. Deze uit erfenis verkregen. Wat is dit voor zakhorloge ? Er staat op de wijzer plaat Bourquine le jeune.
Groetjes Monique

Het helpt als je een foto plaatst. Van het geheel en van het uurwerk. Verder is dit forum niet bedoeld om een taxatie te laten doen ( waar je ook niet naar vraagt trouwens).

Dit merk Surdiac ken ik niet, wel een mooi vintage horloge. Ik ben benieuwd wat het binnenwerk is.

Maar twee foto’s beschikbaar.

En nog een Surdiac voor minder dan de helft, zonder kroon, wel een mooie kast.

11 likes

Nooit opgelet zeker als Pierre zijn Surdiac post ?

2 likes

Dat moet me dan geheel zijn ontgaan; ik heb het niet gezien. Ik zal eerlijk tegen je zijn: iedereen krijgt van mij een like en ik let niet zo op de merken. Heb je nog info over dit merk?

1 like

En de laatste voor vandaag
Ook nog nooit van gehoord. Gisteren een bod gedaan na beëindiging veiling. De verkoper stuurde me net een bericht; het werd geweigerd, dus heb ik er 2 bij gedaan, toen ging hij wel akkoord.

5 likes

@pmannaert kan je er vast en zeker wat meer over vertellen.
Maar ik weet dat hij ook een Surdiac heeft en hij heeft ook wel eens een oude advertentie van, ik dacht, Surdiac kachels hier geplaatst. Of het ene Surdiac met het andere te maken heeft weet ik niet.
Maar @pmannaert zal best nog wel genegen zijn om het nogmaals te tonen.
Die horloges die jij gekocht hebt zijn wel mooi.

2 likes

Bij mijn Google-zoektocht kreeg ik in eerste instantie alleen houtkachels te zien. Toen ik ‘watch’ erachter zette, kreeg ik wel goede links, en kon ik een beetje uitzoeken voor welke prijzen ze zijn verkocht, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Pierre heeft wel mooie horloges, een Longines met prachtig patina, dat weet ik dus wel.

2 likes

De Surdiac horloges die ik online gezien heb zijn uitgerust met een AS 1686 uurwerk. Een goed horloge derhalve. Mikrolisk kent het merk niet

2 likes

Wat plaatjes :face_with_monocle:

Zij heeft stijl :grin:

14 likes

Maar wel een houten hart :face_with_peeking_eye: :wink:

1 like

Deze kwam ook binnen, en ik vroeg me af of die cyclops origineel is bij dit model? En zo niet, of ik hem eraf zou kunnen krijgen of dat ik dan een nieuw glaasje moet steken…er zijn vast kenners die raad weten☺️

6 likes

een UMF 24-31, toch?

2 likes

Oh goed mogelijk, ik zit niet zo in de penankers :blush:

1 like