Mooie plaatjes, Pierre! Zelfs een ZEIH heb je in je verzameling. Hartelijk dank voor de post.
… met stijl ![]()
Zit waarschijnlijk aan de binnenkant. Ben er ook geen fan van, maar sommige modellen hebben dat nu eenmaal.
Vanavond enkele restauratieklokkies gekocht.
Allen bij dezelfde verkoper waar ik al meerdere vintages heb gekocht.

Mooi drietal: een Pierpont bulsseye, Certina, Delbana
Baronet voor 1 €
en een Hover voor een tientje, dat wordt weer een leuke uitdaging om er iets leuks van te maken, haha
Al zou het alleen al voor onderdelen zijn, deze is van harte welkom.
Een Tarnan, meestal ook leuke horloges.
Hoop dat je hem kan fiksen. Ben jij zo handig met elektronica? Zag dat je aan het bieden was, maar zag ook defect en een nieuw batterijtje werkte niet…
Ik heb net een paar minuten geleden deze overhandigd gekregen van meneer DHL.
Van 1956
Enorm vervuild. Zie je op de foto’s al, maar ook het uurwerk zit “vast” … kreeg het niet opgedraaid met de kroon maar ook niet met de schroef van de veerton. Voelde ook als vastgekoekt
Zaterdag op vakantie. Daarna maar eens uit elkaar en flink door de reiniging heen. De balans en spiraal lijken zo op het eerste ook in orde. Met de puffer een slinger gegeven en lijkt goed. Met een breguet spiraal toch niet geheel onbelangrijk ![]()
Ik ben momenteel bezig met het zoeken en kopen van alle merken met het ESA 9162 (stemvork uurwerk) er in om te gaan meten en oefenen om ze te kunnen repareren. Deze Omega zag ik te koop staan en leg ik straks aan de kant en zodra ik meer ervaring heb en meer weet van het elektrische gedeelte dan ga ik pas aan deze Omega en mijn Omega 198-021 beginnen.
Ik heb ook nog een Omega met een 286 uurwerk liggen waar ik aan verder moet gaan. Zo zag die van mij er van binnen uit!
Maar met wat kruipolie en veel geduld toch de stem en het hele roestige gedeelte los kunnen krijgen! Moet alleen nog op zoek naar een nieuwe stem en kroon.
Vandaag deze erbij gekocht om het verzend pakketje wat aan te vullen want ik had alleen nog maar 2x een Rado met stemvorkuurwerk er in in de opslag liggen!
Kweet niet of deze vintage is!
Atranta is van 1992/1996 ongeveer, dus zeker vintage ![]()
Even bij het pakketjes ophaalpunt geweest en weer het 1 en anders opgehaald wat geleverd was tijdens mijn vakantie!!
1x los stemnvork unit
1x de Zenith maar gelijk het lelijke rubber bandje er af gehaald en in de prullenbak gemikt.
1x Omega 1342 Quartz waarvan helaas de wijzerplaat beschadigt is en de kroon afgebroken tijdens transport.
1x ETA 255 111
Het is weekend, dus wat meer tijd om veiling in de gaten te houden…maar buiten deze Ricoh Automat nog niet veel gezien waar ik een bod op zou willen doen
Heb je helemaal gelijk in!!
Was weer de moeite waard!
Weer een stemvorkuurwerk Rado gewonnen!
En deze Omega, alleen weet ik niet of deze “groot” genoeg is voor mij. We gaan het zien als het pakketje in Nederland aankomt! Nog even een aantal biedingen afwachten en dan in 1x alles laten versturen, ik heb nog 11 dagen voordat de eerste Rado het pakhuis moet verlaten.
Nee, wie wel?
Leuk die Rado !
Dank je.
Ik heb er nog 1 die ik als eerste kocht en nu deze erbij. Kijken of ik er minimaal 1 werkend kan maken.
Deze was ik nog vergeten te postenvolgens mij?
Vind deze ook minder mooi maar gaat mij om het stemvorkuurwerk wat er in zit.
Deze komt er binnenkort aan
Een Ricoh Shrewd REQ uit 1988, REQ staat voor rechargeable electromagnetic quartz…maar van de meeste is ( net als bij deze) de oplader verdwenen, maar kan ook werken op een gewone lithium batterij, zegt het internet ![]()
Op de foto’s ziet het er best mooi uit
Gaaf horloge met dat rood in de wijzerplaat!!
Was weer een prijzig dagje vandaag, maar wel leuke horloges kunnen scoren.
De eerste is een opknapper van Atlantic
Prachtige plaat, nu nog even een mooi chroomlaagje aanbrengen.
De tweede is een Nivia. Ik vind het een mooi horloge en met een bullseye zie je niet vaak. Ook de goudkleurige ring in combinatie met de donkere plaat vind ik fantastisch.
Mooi uurwerkje erin, het ziet er heel goed uit, schoon en fris.
De derde is weer een Atlantic, van dezelfde verkoper, de verkoper waar ik vorige week de Zhei heb gekocht.
Ik kon deze niet zomaar laten gaan; de plaat ziet er heel goed uit, de ring is donkerblauw.
Toch net onder de 120 kunnen binnenhalen.
Volgens de info bij de ad is de diameter 36 mm, lugs 19 mm. Wordt geleverd met bandje.
Niets aan op te knappen.
Alleen lekker dragen en genieten.
En de vierde is een Arsenal. Ik had niet verwacht het te kunnen binnenhengelen, maar tot mijn verrassing had ik dit lot ook gewonnen. 18 € is een zeer mooi prijsje voor een Arsenal met zo’n mooie plaat.
Dit model flexbandje, daar houd ik ook van, dus dat komt goed uit.