Vintage incoming (Deel 3)

Gisteren gekocht en nu al binnen. Een set verenwinders van Boley. Eens zien of me dat gaat bevallen. Ziet er van wat ik kan zien netjes uit.

18 likes

Vandaag mijn pakketje met “Junk” ontvangen uit Japan.
3x Rado met stemvork uurwerk
1x Ricoh met Solar in nieuw staat
1x Ricoh Dynamic Wide met handopwinder
1x Ricoh Quartz voor reparatie of onderdelen.
En nog een dames Omega maar dat was een gevalletje niet goed gekeken!

14 likes

Het is mij gelukt om een Seiko Marvel uit de vijftiger jaren te kopen :grinning: Ik hoop dat ik goed heb gegokt dat de wijzerplaat nog mooi eruit ziet.

1. De kast helemaal opknappen (vergulden, haha nog nooit gedaan… uitdaging)
  2. Uurwerk services
  3. Bijpassende leren bandje kopen

15 likes

Kast lijkt me nog prima in zn gouden jasje te zitten?

2 likes

Lijkt mij ook. Ik zou zeggen: lekker laten zoals hij is, opnieuw vergulden wordt hij echt niet mooier van.
Hooguit even met een poetsdoek en een mild polijstmiddel oppoetsen en klaar.

2 likes

@TKH @wbcoupe Dank jullie voor de optimistische :grinning: ik kan het niet zo goed via een foto inschatten… ik wacht eerst af als ik het in handen heb :+1:t4:

2 likes

Dat is sowieso een goed plan. Foto’s willen nog wel eens een wat andere indruk geven dan de werkelijkheid. Ik heb horloges gehad die enorm meevielen toen ik ze binnen had, maar ook die tegenvielen :blush:

2 likes

Deze Franse skindiver in een leuke kleurstelling en niet-afgekloven ring komt eraan:

19 likes

Taxi!

2 likes

:white_check_mark:

5 likes

Voorzien van een NOS lunette😊

17 likes

Deze komt mijn kant op. Eens zien of dit nog enigszins te fatsoeneren is :sweat_smile:

16 likes

Intussen is deze ook binnengekomen, erg leuk. Had een raar, hoog glas met veel ruimte achter de spanring, en door een volledig foute gasket zat het uurwerk los in de kast. Nieuw glas en gasket had ik liggen, dus snel gerehabiliteerd😁. Leuke 7005 uit juni 1970. Service moet nog, de amplitude komt niet boven de 140 uit.

13 likes

Brothers in crime,
Deze is niet veel beter…

18 likes

Benieuwd hoe hij eruit gaat zien.

1 like

Ik ook🫣

Deze had ik ook in de favo staan!
Succes!

1 like

Deze is wel erg roestig rond de seconde aansluiting!
Ben zeer benieuwd hoe het uurwerk er uit gaat zien!
Plaats je hier een foto van het uurwerk?
Of in “ wat legt er op je werkbank”.

2 likes

Ja, het lijkt mee te vallen. Maar anders heb ik nog wel donors

En deze net gekocht…

22 likes