Deze is onderweg naar NL.
Met een werkend 268 uurwerkje er aan vast.
Een Montessori potloden doos met laden. Ik hoop hier hierloge of horloge onderdelen te kunnen bewaren. Kastje misschien een beetje opknappen en inwrijven met olie. Ik ben benieuwd.
Dat is een heel mooi kastje. Ga je denk ik plezier van hebben ![]()
Seiko 7019-5070 uit 1977 als JUNK gekocht. Ik ben reuze benieuwd hoe het uurwerk eruit ziet. Is mij eerder overkomen… ziet de kast er redelijk uit en dan open je het… Aaaaaah
… Dan zeg dit is pot…ver… Dikkie de laatste horloge die koop ![]()
Ik had ooit een idee… JUNK horloges kopen… repareren, opknappen… verkopen voor een redelijke prijs… en zo de duurdere merken kunnen aanschaffen
leuk bedacht maar de praktijk… hahaha. Maar voor de rest gaat alles goed met mij en het is niet verslavend ![]()
Dit is mijn laatste aankoop,… voor één weekje misschien
zo ken ik er nog iemand. De kasten puilen ondertussen uit van opgeknapte om te verkopen! Niemand een idee van wie een massa inkoop zou overwegen?
En hier het recentste schatje, net opgehaald. Een 7000, handopwinder zonder datum. Hij is echt mooi, de kastvorm heel elegant en compact, en de kroon niet te klein.
Ik wond hem 1 slag op en hup, daar ging hij. Erg mooi en in mooie staat. Zeker een blijvertje😊
En uit mijn geboortemaand☺️
En deze zonet voor een prikkie bemachtigd😊
Het is een 7005-8022 zilverkleurig in de zonder-lume versie, die ik erg mooi strak vind. In tegenstelling tot de lume-versie, die een geprinte merknaam heeft, is deze bij de zonder-lume versie opgelegd☺️
Edit: ik vind dit altijd de leukste verkoper-foto’s😉
Ik had er ook een keer een paar incoming, maar volgens PostNL is het pakketje geleverd terwijl dat niet het geval is. Voor de zoveelste keer…![]()
Dat is mooi zilver, die kast!
Grappig ding. Lijkt me een omgebouwd zakhorloge ![]()
Zou kunnen. Geen idee. Ik vind dit soort dingen geweldig. Mijn Montoise van 50mm krijg ik ook altijd veel reacties op. Louter positief. Draagt ook nog eens comfortabel. @Lexaf heeft daar toen een band voor gemaakt. Inmiddels lukt me dat nu ook zelf.
Subseconde op 9 uur is meestal niet origineel.
Maar evenwel een grappig ding ![]()
Knap gevonden. Die lijkt er enorm veel op. Zijn een paar kleine afwijkingen maar verder lijkt hij hetzelfde.
Klopt, het plaatje wat erbij staat is de hunter versie met kroon op drie uur (cal. 261), vandaar dat er wat verschillen zijn. Hier een plaatje uit Paulson’s van de 260:
Geweldig
![]()
Ergens dus rond 1934 … Gaaf ![]()
Horloge komt vanuit Spanje en heeft ook Spaanse woorden op het uurwerk staan. Ik zie bij Mikrolisk twee combinaties van Titan en Spanje staan … een heeft er meer info bij staan.
Titan J.G. Girod SA Uhren, Zifferblätter; Madrid, Spanien; registriert am 5.6.1929
Heb ik ook regelmatig gehad. Doe ik alleen nog maar afhaalpunt…