Die is erg leuk, had hem ook gezien, maar niet op geboden.
Ik heb nog een drietal leuke Timex’en gewonnen.
En nog een aantal uurwerken waaronder een 3x Omega uurwerk. Foto komt als ze binnen zijn.
Nu ga ik ff stoppen met kopen!! Denk ik
Vandaag het lotje uitgesorteerd. Buiten en goed beschermd want inderdaad radium aanwezig. Veilige uurwerken:
Nee, was geen emaille! Maar deze NOS zijn wel in het radioactieve ex-sperziebonen inlever potje beland.
Daarnaast 6 wijzerplaten met radium veilig van deze uurwerken afgehaald.
En een testje gedaan met aceton, verwijderd radium goed.
Zoek nog een achterdeksel hiervoor.
Ah, toch geen emaille. Dan zijn ze inderdaad wel heel netjes gebleven. Waar lever je dat potje dan in als ik vragen mag?
Rusland denk ik zo…
Interessant. Volgens mij heeft Pronto geen enkel in-house movement. Volgens Ranfft zou dat van jou dan een Pronto 15425 uurwerk zijn ?
Edit na wat zoekwerk: op ons eigen forum staat dit
Watchwinder werkt alleen voor automaten…
Beide horloges lijken me handwinders.
Platen krijg je eigenlijk nooit beter. Heeeeeel soms indien het oppervlakkig is en in de bovenste laklaag.
Het is klein chemisch afval, dus bij de milieustraat.
Ah top, wist niet dat dat mocht.
Niet dat ik zoveel van dat spul heb liggen
Dunno. Ik zie je iig 1 handwinder erop leggen dus wie weet.
Ik zie t. Ik had bij die olma de 17 jewels gelezen en dan denk ik handwinder.
Wel meer mensen doen t.
Ik denk dat groen oxidatie is. Misschien weg te krijgen met licht poetsen met spuug of citroensap.
Maar…'t kan dooien het kan vriezen.
Altijd oppassen dat je geen ergere schade aanbrengt.
Er zijn ook horlogemakers die dat doen. Helemaal zo gek nog niet omdat het polsbewegingen nabootst. Dan kun je een net geserviced uurwerk daarop laten “inlopen”. En als de wijzers blijven zitten, ook mooi.
Komop zeg, niet zo butthurt doen.
Daar heb ik ook vraagtekens bij. En als je dat met een automaatmolen doet ok… die maakt wel iets meer graden beweging dan een reguliere watch winder…
Nee hoor heb dit van de week nog bij een officiële Omega reparateur gezien.
Inderdaad die pronto is een modificatoe die merkgebonden is uitgegeven van hetzelfde basis caliber.
Leuk exemplaar hoor.
Nou, die kleintjes waren toch ook voor heren bedoeld!
Twee Nivada’s aangekocht en direct binnen want bij een verkooppunt gekocht
Prachtwijzerplaten
Nivada Taravana Tiger Eye, kom je niet veel tegen:
ETA 2780 uurwerk.
Nivada Compensamatic met bijzondere structuur op de plaat en AS 2088(? Niet duidelijk te zien) loopwerk:
Leuk spul!