Vintage incoming (Deel 1)

Groen!

Voor mij ook groen, leuk zomers kleurtje :peacock:

Nog een oudje…

De naam Jean Perret komt tevoorschijn bij een ander Valory horloge. Het lijkt me een goed merk…
Ik hoop dat ik hem aan de praat krijg…

17 likes

Ah, heb jij die gekocht. Had hem ook op mijn lijstje gezet. Maar laat ik eerst eens wat gaan doen alvorens de voorraad weer aan te vullen :sweat_smile:

4 likes

Zit die kras in t glas of is t een veeg op de plaat?

Chromen kastje volgens mij als ik die lug rechtsboven zie. Zelf zou ik daar niet perse aan beginnen. Chrome.

Zat vanmiddag tijdens wielrennen kijken wat te zappen op Tradera tussen alle horloges in mijn volglijst

Deze liep bijna af, een bod gedaan welke meteen werd gecounterd, was toen niet meer te stoppen tot horloge voor mij was

Vond erg apart met die half doorzichtige wijzerplaat

Het uurwerk is als het goed is een EB 1334

23 likes

Fijn dat het glas nog goed is. Deze kast constructie is anders dan je zult verwachten. Het horloge heeft een deelbare stift en het uurwerk ligt in het achterdeksel. Het glas komt op die ring met indices en klemt op het achterdeksel en de bezel met lugs, die knel je daar weer op.

Als je glasrand te dun is, gaat het makkelijk los. Is het te dik, kan je persen tot je een ons weegt, Waterdicht? Vocht kruipt dan toch via de kroon naar binnen.

On topic: mooie Roamer, ws. MST uurwerk. Prima caliber.

2 likes

@Macx zeker te weten!

1 like

Kon deze niet laten liggen :sunglasses:

23 likes

Dit wordt met afstand de oudste Seiko, die ik in mijn verzameling ga krijgen…
Seiko Laurel

En schijnt het ook nog te doen, wat zeker een plus is voor zo’n oud horloge.

13 likes

Waaraan zie je dat dat een Seiko is? Binnenwerk komt me alvast bekend voor, en ik doe geen Japanners :smile: zal ook een opgave worden om de vermiste wijzer terug te vinden.

2 likes

Gaaf ding man, beetje spiraalwerk en hopelijk geen kapotte stenen :crossed_fingers:

2 likes

Ik denk met name de kennis dat de ‘laurel’ de eerste seiko was.

Ik ken ze alleen echter vooral als pocketwatch, of met bandaanzet op 12 en 6 ,niet zoals hier op 3 en 9

2 likes

Laurel was het eerste horloge van Seiko, of seikosha.

@Ruud: Het zou zomaar kunnen, dat deze er later zijn aangebracht. Of dat men een uurwerkje met wijzerplaat van een zakhorloge in deze kast hebben geplaatst.
Gelukkig was het geen heel duur horloge (€70 bij Buyee), dan kan ik best leven met minder originaliteit. En een wijzer moet nog wel te organiseren zijn.

1 like

Inderdaad wat spiraalwerk, maar ik denk, dat ik dit over ga laten aan iemand met meer ervaring… Hier heb je niet zomaar een andere balansveer voor…

5 likes

Ja ik zag het :sweat_smile:

2 likes

Volgens mij hoorde hier een metalen bandje aan, en gaat er geen normaal bandje op passen

zoals hier:

Moet je iets customs laten maken, waarbij je met het bandje met een buis en een schroefje vast kunt zetten denk ik.

2 likes

Mido is een prima merk, inmiddels deel van de swatch group. Mido (watch) - Wikipedia
Zoals je ziet was het verguld, dat aget meestal niet heel mooi…

Het bandje vinden zou misschien kunnen, anders zal je dus een custom iets moeten verzinnen.

1 like

Zeker, maar ook :point_down:

Dus @LVA kan ook gelijk hebben :slightly_smiling_face:

Gek, ik ben me onlangs beginnen verdiepen in de datoday’s van mido omdat ik deze zomer een moderne wil aanschaffen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het altijd voorladers waren, dus een monocoque kast hebben. Zou deze gemodificeerd zijn? :thinking:

1 like