Nog steeds niet, heeft nu al weer enkele dagen vertraging . Was onderweg naar huisadres, maar ligt nu weer bij UPS in Eindhoven. Het is al weer een tijdje geleden dat een aankoop gewoon volgens schema arriveerde
Getver.
Weer een mooie aankoop gedaan. Een Seiko Majesta 9063-5000 uit 1983. Het is de opvolger van de beroemde twin-quartz modellen van Seiko. Maar het uurwerkje uit dit horloge is vrij bijzonder te noemen. De meeste quartz-horloges hebben uurwerkjes met een frequentie van 32Khz. Seiko had met dit uurwerkje iets bijzonders gedaan en heeft er een 196Khz uurwerkje van gemaakt. En daarmee is de nauwkeurigheid van dit uurwerkje af fabriek op 20 seconden per jaar.
Bij dit horloge is het uurwerkje recent onderhouden en afgeregeld op een afwijking minder dan 0,1 seconde per jaar. Over nauwkeurig gesproken…
Vandaag een paar leuke tegengekomen waaronder deze Tissot, ik kan het serienr. niet goed lezen maar ik denk van 1940.
En deze Fortis, leuk opknappertje
Zal qua leeftijd wel ongeveer kloppen aan de stijl te zien. Mooi exemplaar. De kast ziet er nog heel netjes uit, die gore fixoflex de kliko in en mooi bruin leer erop.
Ook pokke harde radium burn, haal het veiligheidsgereedschap maar al boven.
Spannend! Het is een Orient “royal” basis met een soort pellaton opwind systeem. De twee “haakjes” die het opwind tandwiel laten bewegen kunnen goed slijten.
Plaatjes doen het niet meernmaar wel leukenlinkjes nog.
Waanzinnige dingen. Deze behoeft wel enige noeste arbeid.
Interessante en mooie aankoop. Er zijn zo veel horloges die om technische redenen begerenswaardig zijn, maar je moet het wel net weten.
Tof! En bedankt, heb ik weer wat geleerd .
Ik heb nog een zwarte met originele Z112 Chiclet bracelet. Ben flink de bakken aan het uitruimen maar voor deze twijfel ik om hem toch te laten servicen en te houden.
Iemand hier een goed adres voor? Iemand met passie.
Zeer zeker. dat is ook de uitdaging, ik koop tegenwoordig enkel nog niet werkende horloges.
Ze repareren en restaureren is voor mij leuker dan het bezit ervan
Aad57 misschien?
Ik heb ze destijds naar Richard Askham gebracht, maar die zit in Engeland. Maar komt ook regelmatig hier. Heeft perfect werk geleverd, en was ook niet al te duur.
Deze kon ik niet laten liggen. Heeft wel wat werk nodig, maar een Seiko Alpinist voor 7 tientjes laat je ook niet liggen…
Bedankt voor de tip. Hij loop en werkt allemaal volledig maar zal wel service nodig hebben verwacht ik voor ik hem ga dragen.
Ik kijk er naar uit om deze Tissot weer heel mooi te maken, een mooi kwalitatief goed bruin leren bandje komt aan te hangen, nog even een mooie uitzoeken en bestellen, het glas zal met een behandeling al reuze opknappen en anders een nieuw glas erop. Gisteren een glas in stukken door zo’n klote pers, ik wacht nog op een pers van Ali en zo’n lifter bestel ik van Bergeon. Binnenkort wat glas gaan bestellen bij van de Gevel denk ik.
Gevalletje “een maximum bedrag van wat kleingeld instellen en toch winnen”. Helpt natuurlijk dat de veiling om 1u 's nachts van zondag op maandag afliep en niemand daarvoor wakker blijft buiten mensen met kleine kinderen
Pobeda, USSR, zou NOS zijn. Grappige kast. 16 euro thuisgeleverd, ik ga niet klagen. Ben eens benieuwd.
Pakketje binnengekomen……. 3x een automaat en een keer een opwinder. Alle vier lopen ze.
Een Alfa automaat. Kast zit wat aanslag op. Denk dat ik met de polijst het er zo afpoets. Met mijn vingers wrijven toont het al beter.
Een Mildia opwinder.
Een mooie Citizen automaat (prachtig ding om te zien).
En een Orient. Daarvan wist ik dat de indici van 01/13 uur eraf lag. Ik dacht een kwestie van terugzetten/plakken………. totdat ik zojuist pas ontdekte dat het orient merkje mist. Prachtig horloge…… dus best wel een bummer Niet gezien op de foto’s, achteraf gezien had ik het kunnen zien want was gewoon zichtbaar.
Iemand een idee waar je zo’n merkje op de kop zou kunnen tikken? Zit normaal met twee pinnetjes op de wijzerplaat vast.
leuke aankopen Arie.