Dat klopt, heb ik zelf gedaan… Want het glaasje ontbrak…
Daar moest ik ook al meteen aan denken.
Als ik een exemplaar had gehad om daar te tonen had ik het topic aangemaakt
Dat zou voor mij wel lastig worden nu, 10 kronen is 40 eurocent
Maar ik heb er wel al twee intussen
Ik heb er een heel aantal. Als je een lotje hebt van een paar tientjes en er zitten een vijftal horloges in…
Ach <€10,- dan, @PetraO heeft geloof ik al ooit een topic aangemaakt voor nieuw aangekochte horloges in een lage prijsklasse.
Ik heb er ook wel een aantal, meestal gekocht in lotjes.
Dat was deze, nog op mijn eerste account (was gewist en vrijwel direct kon ik een nieuwe aanmaken. Met voor straf TL1)
Zojuist deze Seiko Lord Marvel Mark III kunnen scoren. Dat klinkt gemakkelijker, dan het is, omdat juist deze versie heel erg gewild is. Ze zijn erg gezocht door verzamelaars, en daardoor ligt de prijs ook hoger. Ze worden beschouwd als de mooiste, en worden zelfs boven de eerste generatie Grand Seiko gewaardeerd. Ik denk daar hetzelfde over. Je moet trouwens wel bedenken, voordat de Grand Seiko kwam, dat de Lord Marvel de hoogste lijn was, die Seiko destijds te bieden had.
Eigenlijk niet meer incoming, maar omdat ik niet helemaal zeker was hoe het ging verlopen had ik hem nog niet gepost.
Ik was dus op vakantie aan het Iseomeer in Italië en zoals gebruikelijk struin je dan ook wat stadjes af opzoek naar leuke zakmesjes en horloges.
Het eerste was wel gelukt, het laatste wat minder.
Wel kwam ik “bakken met accutrons” tegen, maar die zijn niet meegegaan, wel leuk voor het beeld:
Uiteindelijk ga je dan een beetje op HF, Buyee, MP, Tradera en Vinted struinen opzoek naar nieuwe schatten. In dit geval was ik opzoek naar een horloge met een ETA (Valjoux) 7750 erin omdat ik die graag een keer wil servicen. Ik heb meerdere horloges met dit uurwerk, maar die zijn te mooi of te duur om zelf te verprutsen.
Zo gezegd zo gedaan kwam ik meerdere horloges tegen op Vinted die opzicht aan de eisen/wensen voldeden, maar er was er eentje die er uitsprong!
Dus een bod gedaan, maar met een kanttekening, het horloge moest wel betaald en verzonden worden buiten Vinted om… hmmm toch wel een rode vlag. Tevens had ik ook mijn randomreader niet bij me, dus maar even laten gaan. Na een paar dagen toch nog eens contact op genomen en toen kwam het aanbod dat hij hem wel kwam brengen aangezien hij op redelijke afstand woonde. Dus nouja ok dan!!!
Zo gezegd zo gedaan zou hij het horloge langsbrengen, maar kwam op de dag zelf het bericht dat hij niet met de auto kon komen maar wel met de trein, dan kon ik naar Iseo stad komen.
De wederhelft was niet zo happy, zeker niet omdat het de laatste vakantiedag was en we met onze kleine meid naar het strand zouden gaan…
Nouja vanaf de plek waar we op het strand lagen was het maar 20 minuten rijden naar het station, dus dat valt mee en dat kreeg ik er nog wel doorheen.
Rond 12 uur afgesproken en lang verhaal kort werd dit tijdstip nog 3x verzet
Uiteindelijk stond ik om 16:30 klaar en er kwam daadwerkelijk iemand opdagen!! (Heb door de dag heen wel mn twijfels gehad )
Ik was dus de gelukkige eigenaar van deze klassiek ogende chrono!
Het schijnt een militaire uitgave oid uit de jaren 90 te zijn:
Het is een 17 steens ETA 7750 zonder Etachron regelsleutel, dus zal inderdaad jaren 90 of vroeger zijn voor zover ik kan vinden.
De uiterlijke staat is netjes, wat krassen op het plexi glaasje, pushers wat sleets en de schroef van de automaatrotor zat los (die heb ik met vakantiegereedschap nog wel even vast kunnen zetten).
Binnenkort maar eens een dagje uittrekken om deze beauty onder handen te nemen
Op het strand…
Interessante transactie
Maar ik vind m wel geinig. Veel succes met de 7750!
Hahaha nee we zijn nu weer onderweg naar huis
Jezusmina. Fakes dan? Of gewoon op z’n Italiaans?
Nee waren wel echt, de eigenaar van de tent had een accutronfetish
Ik heb de zondag ook goed gebruikt voor 2 NAs
Eerste was een Arctos waarvan ik niet veel weet, en gezien de posts hiervoor de zeer hoge prijs van €19 voor betaald.
Tweede aanwinst een Ricoh Dynamic welke zeker een service nodig heeft want loopt langzaam.
Relatief hoge kans dat die wijzers radium bevatten. Opletten dus
Dank voor de heads up
Weer een leuke zondag gehad op Tradera, ik ben ook een paar bekende namen tegengekomen en ik wens ook hun veel plezier met hun nieuwe aankopen.
Waar ik erg blij mee ben is met deze Alpina, ik heb intussen wat Alpina’s in de verzameling en dit horloge is een mooie toevoeging aan de Alpina collectie.
Alpina 30 mm stalen kast excl. kroon met geschroefde achterkant. Behuizing vervaardigd door FB / Francois Borgel.
Originele kroon.
Kaliber Alpina 586
Deze vind ik ook leuk om alvast te laten zien, merk onbekend.
Polshorloge met zilveren stempel.
Dat knopje naast de kroon zie je weleens bij zakhorloges, dit heb ik nog niet eerder zo gezien bij polshorloges, misschien kan iemand hier wat duidelijkheid over geven.
Goeie reis!
Ik kijk uit naar het restauratie-verslag
En een lelijke-bruine-bandjes fetish
Hahaha ja die verschrikkelijke banden zijn een doorn in het oog