Deze week kwam in een ander topic aan de orde dat er weinig waardering en soms zelfs minachting is voor goedkope horloges. En dat is jammer. Het kan zijn dat dit beginnende horlogeliefhebbers van het forum weghoudt, terwijl je hier zoveel kunt leren. En mensen krijgen het idee dat ze hun horloges maar beter niet kunnen tonen, omdat het vast niet wordt gewaardeerd.
Daarnaast zie ik graag wat er zoal op de markt is en wat er in de horlogebox ligt van forumleden.
Ik begin met mijn Lorus. Die heb ik een paar maanden geleden gekocht met een bolbon. Eigenlijk wilde ik hem terugsturen omdat de bezel niet draaide maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan. Want hij draagt prettig, heeft een flinke wr (10), de tijd is goed afleesbaar en hij is lekker dun.
Het moet allemaal geen kapitalen kosten.
Neem nu de klassieker van Casio, de Duro. Die wordt algemeen gewaardeerd en is nieuw te krijgen voor rond de €60
Alba solar fieldwatch. Alleen in Azië gevoerd submerk van Seiko. Nogal gehypet op YouTube. Kostte de 1e eigenaar 100 euro inclusief alles, verzendkosten, inklaring, BTW. Ideale beater. Niet te groot, 100m WR, duidelijk afleesbaar, stoere military look.
Gehad van een emigrerend familielid van mij die naar het buitenland vertrok en daar nog steeds verblijft.
Als dank voor mijn hulp geen idee van de waarde maar heeft niets gekost…