Vintage incoming

Wat voor uurwerk is dit?

Nee, een tikkeltje goedkoper :grin:

Mooi ding hoor! mooi gave plaat en kast ook nog zoals het lijkt op de foto’s!

1 like

Ik heb me een mooie Seiko Quartz type II op de kop kunnen tikken, met een interessante kleur op de wijzerplaat:

Past naadloos bij mijn Elnix uit dezelfde periode (1975), deze Type II is uit 1976.

9 likes

En ook deze Lord Matic komt hierheen. Ik vond de vorm van de kast wel leuk, waar ik dat bij de "normale’ Lord matics niet zo mooi vind. En dan nog 2 kleurige wijzerplaat, dat maakt de combinatie perfect! Het bracelet moet wel vervangen worden, maar dat vind ik niet erg. Zal ongetwijfeld ook mooi staan op leer…

7 likes

Naar een horloge als deze heb ik wat langer gezocht. Natuurlijk zijn ze wel tegen de hoofdprijs te koop, maar dat was echt niet de bedoeling. Ik wilde een vintage duikhorloge, dat ik ook tijdens mijn vakantie zou kunnen dragen, en me niet zo’n zorgen hoef te maken over de waterdichtheid (vakantie op water).
En die heb ik gevonden in een Seiko 7C43-6010 Professional uit 1992.
Dit is een wat kleinere duiker (37,5mm), wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind. Ik draag vrijwel altijd vintage en die zijn niet veel groter…

10 likes

Deze Seiko 3803-7061 komt deze kant op .Lang op gestudeerd en gezocht naar referentie horloges …is dit wel een echte … enfin een QT ,moeilijk te fotograferen maar hierbij een eerste indruk.!

11 likes

Ik denk het wel. Het enige is alleen het glas, dat is vervangen door een ander glas heb ik het vermoeden. Deze heeft een horizontaal facet, maar ze horen zowel horizontaal als verticaal een facet te hebben volgens mij.

1 like

Ha ,Dank je voor je eerste analyse kan zeker waar zijn er zitten weinig krasjes op dus waarschijnlijk vervangen inderdaad ! ,Zodra het horloge er is kunnen we het beter bekijken …Zwerven er weinig van op het net Wel een voorbeeld in een brochure gezien .
Nog maals dank :grinning:

Ik heb het horloge net binnen ,je hebt gelijk er zit naar mijn idee een nieuw glaasje in met 3of 4 horizontale facetten .Een glas met horizontale en verticale facetten zal wel niet meer verkrijgbaar ?.. zijn ,alsdan zal ik het ermee moeten gaan doen …op zich vind ik dat ook nu weer geen raamp :grinning:

Neem even contact op met Big Vlad op marktplaats. Die heeft af en toe nog wel eens exclusieve en originele glaasjes liggen.

1 like

Dank voor de tip Patrick !! :+1:

Naar deze heb ik al een tijdje gezocht. Ik heb er al verschillende gehad, maar nog geen in staal met een goede wijzerplaat. Nu is deze ook niet helemaal perfect, maar hij ziet er toch goed uit. Het is een Seiko Lord Marvel 36000 in stalen uitvoering. Die mis ik nog in mijn verzameling, en dan is wat mij betreft mijn verzameling Marvel wel compleet. Nu heb ik de Seiko Marvel, de Gyro-Marvel, de 5740-0010, de 5740-1990, de 5740-8000 in low-beat en in high-beat. Allemaal stuk voor stuk mooie horloges, die voor mij de reis tekenen, die Seiko gemaakt heeft om te komen tot wat het nu is. En al draag ik ze niet vaak, ze zijn voor mij speciaal, en met dit horloge is voor mij de serie dus compleet, waar ik erg blij mee ben. En dan te bedenken, dat ik voor geen enkel van die horloges meer dan €250 heb gegeven (incl. transport, BTW en invoerrechten). Het kan dus, maar je moet even volhouden…


En zoals je ziet, is er nog wel wat werk aan dit horloge, het glaasje is flink bekrast, en het horloge is vooral smerig. maar daar weet ik wel raad mee… En dat bandje? Die komt in de grote zak met allemaal andere stalen bandjes, die ik nooit gebruik…

12 likes

Mooie aanwinst voor je toch al hele gave verzameling.

Dank je. Ik heb nog meer liggen, dat ik hier nog niet gepubliceerd heb. Zo heb ik 2 mooie Bell-matics liggen, maar die hebben nog wat TLC nodig (met andere woorden: ze doen het niet).

2 likes

Heb het hier al in de gewone “incoming” gezet. Wist niet dat er ook een vintage-variant was.
Deze week zal ie hier zijn van een Duitse Fin. Of een Finse Duitser. Kortom - komt van Finland :slight_smile:

1976 en met de originele band (die vaak moeilijk te krijgen valt). Mogelijks wil ik hem wel op leder :slight_smile:

16 likes

Mooie aanwinst Patrick :ok_hand:Mijn eerste serieuze horloge is ook een Lord Marvel 36000 ( mijn mitrailleur :wink:),”gouden “ versie als start van de ontwikkelings lijn richting King Seiko lijn .Veel plezier ermee !

21 likes

Volgoud?

De Cronos is de voorganger van de King Seiko

1 like