Vintage incoming (Deel 1)

De Anker is volgens mij een Ruhla.

Ook leuke horloges. Een van de eerste die ik netjes heb gemaakt en heb er nog twee liggen :sunglasses:

Een King Seiko Vanac. Lekker psychedelische 70’s vibe.

Verdient aardig wat aandacht, amper informatie en weinig foto’s. Ben benieuwd wat er binnenkort. Zelfs de werking is niet bevestigd :sweat_smile:. Gelukkig heb ik nog onderdelen van dit uurwerk dus het komt vast goed.


11 likes

Deze wordt verwacht.
Ik verzamel dit type horloges, het lijkt me mooi om een verzamelbox te hebben met rode bezels.
Vandaag had ik de kans om er weer op te bieden en gelukkig gewonnen.

Cimier sportchrono
1971 - 1980

9 likes

Word verwacht.
ENICAR jaren 60

6 likes

Uurwerk is vandaag binnengekomen. Enkel al de verpakking was een feestje om uit te pakken. Een dikke geïsoleerde enveloppe met ……. Ja, wat was het…… leek wel houtpulp tussen de lagen. Met erop hele mooie postzegels.

Vervolgens maak je de verpakking verder open en komt er een heel mooi doosje uit. Ik was best wat flabbergasted. Nog niet eerder zoiets moois over de post ontvangen qua verpakking. Doe ik het doosje open et voila…… het uurwerkje.

Toch leuk om op deze manier wat uit te pakken :sunglasses:

8 likes

Heel leuk om dit zo te ontvangen, verkoper verdiend een mooie review, maar dat zul je zeker doen.

Die zijn super! Ongelofelijke kutbinnenwerkjes, pardon my Flemish, maar dan ook nauwelijks complexer dan een basis driehandertje en niet super lastig om acceptabel werkend te krijgen. En eerlijk gezegd, als ze min of meer oké lopen is dat ruim goed, ze hebben nooit de pretentie of ambitie gehad van COSC precisiemonsters te zijn.

Ik vind ze ook tof qua uitzicht, altijd. Al paar keer naast gegrepen hier online :ok_hand:

2 likes

Bedankt, het hoeft voor mij ook niet complex te zijn, het gaat me meer om het uitzicht zoals je al zei, ik was eerst van plan om op een O&W te bieden en ik heb dat ook gedaan tot 100 € ik ben weer overboden en laat em nu gaan. Toen zag ik deze voorbij komen, qua uiterlijk verschillen ze niet veel, bijna een gelijk uiterlijk.
Je zou erop kunnen bieden, het betreft een O&W, ik heb er al 1, maar die moet nog gemaakt worden en ik heb em nog niet binnen.
Deze die ik vandaag heb gewonnen is al een stuk goedkoper qua aanschaf, maar het werkt niet, ben benieuwd wat er aan mankeert.
Vintage Ollech & Wajs Sport Zürich jaren 60

Uiteraard :blush:

1 like

Ik heb ooit een paar gelijkaardige binnenwerken van “morsdood” naar “loopt vrij netjes” gekregen puur door schoonmaken en smeren, veel juwelen zitten er niet in en de kasten zijn voor geen meter stofficht dus dan lopen ze wel vaker vast puur door vuil. Fingers crossed :crossed_fingers:

2 likes

Dat geeft wel hoop, ik heb dezelfde gevonden op catawiki en is 6 jaar geleden verkocht voor 360€
Voor deze heb ik 1/6 van die prijs betaald, dus misschien wel een goede deal, maar het maakt verder niet uit; het is een leuke toevoeging in de verzameling.

Hallo, eerste post hier voor mij…

Ben een liefhebber van mooie klokjes, vind van alles leuk en heb laatst een vintage Viking horloge op de kop getikt.

Het is een Swiss made horloge met dit uurwerk:


Iemand ervaring/kennis van dit horloge? Ben er in ieder geval blij mee! :slight_smile:

11 likes

Dat begrijp ik. Erg mooi, en zo te zien in goede staat. Leuk, die Nederlandse dagaanduiding. Het uurwerkje is een ETA 2879, een betrouwbaar automaatje uit het einde van de jaren 1970. Het merk Viking werd volgens horlogemerkensite Mikrolisk door diverse fabrikanten gevoerd. De aanduiding Neuchatel op jouw exemplaar wijst natuurlijk in de richting van Avia/Dugoumois & Cie SA uit die plaats. Draag het met genoegen !

3 likes

Dank voor de info! Dat klinkt erg goed.
Het ziet er inderdaad erg goed uit! Een van m’n nieuwe favorieten (uiteraard)

Zo hé, een goed begin is het halve werk!
Mooi horloge! Welkom op het forum!

Mooi horloge en welkom.
Wellicht is het leuk om een voorsteltopic aan te maken in algemene horlogepraat…

Wel foto’s plaatsen, daar houden we hier van…


Deze mooie panda gescoord in Japan, heeft een paar issues maar die gaan we verhelpen.

17 likes

Deze knapperd komt mijn kant op :smiling_face_with_three_hearts:

23 likes

Das een mooie!!

1 like