Vintage incoming

Ja man, alleen de naam al…!!

1 like

Goed merk, Richard, ooit eens gelezen dat ze altijd kwaliteits kasten hadden. Ik heb twee hamer automaten, allebei met stalen kast.

2 likes

Ik heb toevallig al een chronotop en de kast was ik inderdaad zeer van onder de indruk!
Ben erg benieuwd als deze binnen is :crossed_fingers:

1 like

Vanavond twee binnengesleept. Deze Ceuvå had ik al een dag of zes in het oog, er was 1 bod uitgebracht, gisteren bood ik eroverheen om te kijken wat er gebeurd, er gebeurde niets, ik had de maximumautomaat in stelling gebracht voor het geval dat. In de laatste vijf seconden werd ik overboden en direct de automaat geactiveerd, er was geen tijd meer over voor de tegenstander om er overheen te gaan en daarom komt deze mooie Ceuvå met Spillman kast deze kant op.
Enkele regels van de beschrijving:
32 mm verchroomde kast exclusief kroon. Gefabriceerd door Spillman SA.
18 mm bandbreedte. Het horloge wordt geleverd op een gebruikte, maar mooie leren band.
37,5 mm Lug2lug.

CEUVÅ Watersafe

11 likes

De tweede is weer een Bullseye horloge, weinig beschrijving van het horloge, ook het merk niet bekend gemaakt, misschien onder de microscoop te achterhalen. Het zou wel werken maar geen garanties haha

9 likes

Ik ben al een tijd aan het kijken naar Amerikaanse vintage. Deze Wittnauer is nu onderweg, ben benieuwd.
image

12 likes

Kwamen net binnen.
Deze grote Japy Freres. (Meer fotos bij laat je zakhorloge zien topic)

En een Junghans chronometer. (Loopt niet, vies e.d.)

15 likes

Gokje genomen. Ben gek van Oris horloges. Kwam deze tegen op Vinted. Is verkocht als goed functionerend. Gezocht op internet, maar kon geen gelijke horloges vinden. Wel andere Oris horloges met wijzerplaten waar soortgelijke cijfers op stonden. Oris gebruikt heel vaak (bijna altijd) indices/indexen ipv cijfers.

Aangezien Oris ook nog wel eens wordt gekopieerd…… maar gezien de status lijkt hij mij origineel.

6 likes

Wel al met 17 stenen dus met Zwitserse ankergang en geen penanker gang meer…
Ben benieuwd!

1 like

Klopt, maar meestel staat er dan jewels en bij deze staat rubis. Had hem al een paar dagen op het oog en twijfelde wat. Bij twijfel zeg ik altijd: niet doen.
Toch gedaan :see_no_evil:

Glaasje kon ik niet zien of het een kras of barstje is.

Penankers kunnen ook gesteend zijn.

4 likes

De kastvorm lijkt mij recenter dan de vormgeving van de wijzerplaat.

De tekst op de wijzerplaat is Frans, op de achterzijde Engels.

Ikzelf zou zeer getwijfeld hebben

1 like

Dat had ik dus ook. Die kastvormen kom ik bij Oris overigens wel tegen alleen inderdaad niet in combinatie met de wijzerplaat. De poot van de R is ook vaag/weg. Maar goed. Een keer een gokje voor niet al te veel geld (vind ik dan)… voor een paar tientjes :wink:

2 likes

Deze hadden jullie nog tegoed. De Constellation D-shape is binnen. Loopt iets te snel. Daar moet ik dus wat aan doen. Verder ziet het er goed uit. De links van de band naar de kast zijn een keer opengebogen. Dat is jammer. Iemand een idee hoe je dat ok kunt herstellen?

Grappig hoe de horlogekast gemonteerd is. Alles even een schoonmaakbeurt gegeven en lekker dragen :grinning:

8 likes

Klopt… alleen de Oris die ik heb is gesteend (15) en een penankertje…

1 like

Hè bah, het is me weer niet gelukt om de horlogeverleiding te weerstaan…

24 likes

Snap ik! :heart_eyes:

1 like

Ja ik ben echt een sucker voor chrono’s en het was 10 minuutjes van mn huis…. Dan ga je weer voor de bijl :rofl:

Nouja dan maar wat minder geld in de Rikketik-pot….

3 likes

Haha, groot gelijk!
Deze heb je alvast en op Rikketik is het nog maar afwachten wat er betaalbaar is!!

2 likes

Haha, weer een leuk ingewikkeld uurwerk met veel onderdelen? :laughing:

1 like