Vintage incoming

Ander glaasje vinden of naar horlogeglas.nl gaan waar er voor een best laag bedrag een op maat gemaakt glas in wordt gezet.

4 likes

Ah! Bedankt voor het adres!

1 like

Achter dat lelijke glas kan best eens een prachtige verrassing zitten! Succes met opknappen :+1:

2 likes

Sinds gister om de pols. Two-tone dial Zenith uit 1945. Gemaakt voor de Zwitserse (auto)fabrikant Saurer

31 likes

Constellation quartz (cal 1333) incoming

15 likes

Staat ook zeker op mijn wishlist :heart_eyes:

Lord Marvel (low beat) incoming :cowboy_hat_face::+1:t2:

18 likes

Een heel mooie Lord Marvel. En de 5740-0010 is altijd Low-beat. Ik ben wel nieuwsgierig wat voor uurwerkje erin zit. 1965 zou 5740A of 5740B kunnen zijn.

Maar zo mooi is de mijne niet… Veel plezier met je NA!

5 likes

Thanks! De A versie is het uurwerk :slight_smile:

Dat is dus de echte Low-beat

  • 5740A = 18000 bph
  • 5740B = 19800 bph
  • 5740C = 36000 bph

Maakt het dus nog wat leuker! Mijn 5740-0010 is van 1966 en heeft het 5740B uurwerk.

1 like

Topper

Ook tof! Vind het een prachtig model :muscle:t3:

Ja ben er echt blij mee! De band heb ik wel vervangen want die stond helaas minder mooi dan gehoopt en een nieuw glas is ook net binnen.

10 likes

Mijn eerste Seiko nu met nieuw glaasje en crocoband. Deze klokjes blijven lopen.

7 likes

Eens wat anders dan Seiko, een oude Technos. In dit geval een Technos Duroflex met een behoorlijk gepatineerde (zeg maar panter) wijzerplaat. Altijd een keer een Technos willen hebben, en nu is het dan zo ver.


21 likes

Leuke Technos! Ik heb ook zo’n tropisch pareltje in aantocht :slight_smile:

17 likes

Deze “poormans portugieser” is onderweg!

Wat heerlijk dat ik dit soort economisch onverantwoorde horloges kan kopen nu ik zelf in staat ben om een uurwerkje te (proberen) te servicen.

18 likes

Om in lijn te blijven met de tropische voorgangers :joy:

Heel leuk! Ik heb gelukkig @Serge2 voor dat soort klusjes, die heeft bovenstaande Omega al op +/-0s, en 300° amplitude. :star_struck:

4 likes

Nice! Veel draagplezier dan.

1 like