Vintage incoming

Ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar deze stond al erg lang op de wishlist.

Dus toen er een mooie voorbij kwam maar meteen actie ondernomen :grinning:

1 like

Zitten leuke tussen :+1:

Hier ook een aantal geinige vintage Seiko’s incoming, waaronder:



Het laatste model, de 4336-8030 is waar het voor mij eigenlijk begon met hoe mooi Seiko vroeger quartz modellen maakte. Sindsdien altijd al een zwak gehad voor Type II, Lord, King, Grand en Superior Quartz modellen.

10 likes

Dit :grin::ok_hand:t5:

@Sjoerdjasp, Hier wil jij vast wel tussen kijken :smile:


Die ziet er super uit! :star_struck: Mooie scherpe facetten :ok_hand:

5 likes

Weer een leuk duikertje gevonden :grinning:

Buren is een oud merk wat in 1966 door het Amerikaanse Hamilton werd overgenomen en uit die periode stamt deze skin diver.

Voor zover ik kan zien is hij helemaal origineel en correct met nog de helium escape schroefkroon.

Nu weer wachten :crossed_fingers:

16 likes

Mijn eerste King Seiko, een 4402-8000 uit 1968…


En nog een EL370 om mijn andere EL-370 weer aan het lopen te krijgen. Is van de ene op de andere dag gewoon gestopt en krijg hem niet meer aan de praat. En toen ik voor relatief weinig een werkende donor zag staan, kon ik het aanbod niet weigeren.

12 likes

Er komt weer eens wat anders mijn kant op. Een Quartz horloge, analoog/digitaal. Om precies te zijn een Seiko Digiana.

En uit een lotje waar meerdere horloges in zitten, ook drie zakhorloges, waaronder een Waltham, een Elgin en een Carlyle, en ook nog een 3-tal stopwatches van Seiko. Van de Elgin weet ik inmiddels, dat deze uit 1927 komt, de Waltham is nog ouder, uit 1917. De Carlyle is een groot vraagteken, ik kan niets over dit horloge vinden.

11 likes

Mooi lot, en wat een afwerking bij die elgin :heart_eyes::heart_eyes:

Die Waltham is anders ook niet slecht…
Dat zie je vaker bij die horloges. Het mooiste zit aan de binnenkant…

Ook hier mij NA’s even posten

Buiten de Chronographe Suisse lijken ze het allemaal naar behoren te doen, al zal een onderhoud geen overbodige luxe zijn!

De Calanda heb ik nu dag 2 om, heeft een relatief korte gangreserve (± 20u), maar het kan ook zijn dat ik het uurwerk niet helemaal opgewonden krijg. De kroon in zo goed als rond, horloge houdt wel mooi de tijd!

De choreograaf zou misschien een zemdzame landeron 47 kunnen bevatten, maar dat moet ik nog checken.

Incoming voor oktober: 2x MIG 29 uit USSR :partying_face:

5 likes

Mooie verzameling! Daar zitten echt mooie exemplaren bij! :ok_hand:t2:

Overigens komt dit ook nog:


Was gewoon een bieding op Buyee voor 1 yen… De verzendkosten zijn duurder…

3 likes

Toch geen Aviator MIG 29? Want dat zijn nogal kolossen…

2 likes

Groot gelijk, ik heb zelf 1 zakuurwerk en die afwerking is zo mooi om te zien! Je zou er bijna een glazen achterdeksel in zetten :grinning:

Mooie reiswekker trouwens!

1 like

Ik denk het niet, het zijn deze twee die ik heb gereserveerd

4 likes

Een ander uurwerkje voor deze King Quartz gescoord.


Want ik vind het te zonde, dat dit mooie horloge, met snowflake wijzerplaat, het niet meer zou doen, terwijl het er nog zo perfect uitziet! Nu nog even afwachten, tot het uurwerkje hier is.

10 likes

Best bijzonder dat je daar weer een uurwerk voor kunt vinden :clap: denk ik. Mooi als deze straks weer loopt !

Af en toe moet je geluk hebben. Soms worden er ook horloges aangeboden, waar de uiterlijke toestand echt slecht van is. Die kun je soms voor weinig kopen, en dat geluk had ik nu dan weer. Op die manier heb ik de andere van die serie ook kunnen redden, daar zit (bijna) hetzelfde uurwerkje in, maar dan alleen met datum.

8 likes

Poeh! Wat een afwerking op die dingen zeg! :star_struck:

Ik heb nog een andere van deze incoming, maar daar is de wijzerplaat niet zo mooi van, maar wel een twin-quartz en in het blauw. Alleen weet ik nog niet, of die het gaat doen, dat moet ik nog even afwachten. Zou wel een gave serie zijn, als ik die alle drie lopend krijg…

2 likes