Vintage klokjes in Aussie-land?

Besten! Een collega gaat Sydney, Australie bezoeken binnenkort.

Als vintage liefhebber (Seiko’s, Stemvorken, Chrono’s) ben ik benieuwd (met de conversie van 1 Australian dollar =0.629692833 Euros ) of er bepaalde horloges interessant zijn om op te zoeken daar, voornamelijk uit de '70’s.
Het gaat me dus niet om de high-end klokjes, maar juist om horloges die daar in de '70’s populair waren, die we in West Europa niet vaak zien?
Wie weet is er zelfs een HF-lid die een must-see winkel daar kent? Online community?
Mijn zoektocht op o.a. Ebay Australia leverde niet veel op…
Thx! Fijne middag
Victor

Hier is een vintage dealer in Sydney: http://www.vintagewatchco.com.au/

Maar volgens mij is de australian dollar - euro verhouding bepaald niet gunstig voor ons…

Ik heb op WUS meer dan regelmatig Australiërs horen klagen over hun horlogemarkt. Hoewel dit allemaal over nieuwprijzen ging (en de verkrijgbaarheid van mondiaal wél te verkrijgen modellen) kan dit wel een opdrijvend effect hebben op vintage prijzen. Het ligt verder natuurlijk ook aan de verhouding vraag/aanbod van vintage.

Australiërs die reizen kopen in Hong Kong en Singapore véél voordeliger in. (Ik praat weer over nieuwprijzen). Als je collega in één van die plaatsen “tussenstopt” en tijd heeft is hij daar mogelijk beter af.

Maar laat je collega vooral goed rondkijken daar natuurlijk.

Ik ken een Australiër die toch vooral de horloges uit het buitenland haalt. In Griekenland is hij onlangs geweest en heeft een zwik mooi spul van rommelmarkten en zo meegenomen. hij liet ook een Omega zakhorloge zien, in zeer mooie staat, die hij notabene kon kopen voor 100 dollar en nog wist af te dingen tot 50! Hij denkt aan deze om te kasten tot polshorloge.

Qua horloges geen idee maar de wisselkoers is gunstig tegenwoordig