Wat mij opvalt bij vintage horloges, is dat linnen wijzerplaten vaak nog zo mooi zijn. Niet-linnen platen hebben erg vaak / vaker last van spikkelschade of ernstige verkleuringen.
Klopt dit, en hoe kan dit? Is er sprake van ander materiaal dat niet gevoelig is voor corrosie, of is er een andere verklaring voor?
Deze heeft dat ook, al is het een veel subtieler linnen effect dan die bovenste LM. Is net zo oud als veel andere KSen en de plaat is volgens mij perfect.
Het kan dus wel, moest even zoeken voor de foto. Er zijn kleine spikkeltjes te zien, maar ze zijn niet zo groot.
Maar de anderen hadden het niet, dus misschien is het wel toeval geweest.
Ik maak belabberde foto’s, dat is waar. Maar dit horloge heeft sowieso een subtiel linnen effect dat voor een droeftoeter zoals ik moeilijk te fotograferen is.
Dit is nog wel met een belichtingstentje en daglicht lampen
Haha
Ik maakte een vergelijkbare opmerking naar @koekoek, toen ik hem over dit exemplaar bevroeg voordat ik de koop deed. Maar dat hoort dus leeg. Een onbegrijpelijk hiaat.
Daar pik je net het verkeerde exemplaar uit Die linnen Lord Marvels hebben de neiging bij de wijzers iets te verkleuren/vlekken. Het ligt ook aan de lak. De witte KS/GS lak is gewoon erg kwetsbaar blijkt. De exemplaren met andere plaat kleuren hebben er minder last van.