Vintage Omega Seamaster 300 kopen? Waar moet je op te letten?

Als je deze wilt kopen … waar moet je op letten? Hier een erg handige site!!

Zoals bv.:

En nog heel veel meer!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :slight_smile:

9 likes

Nice! Er zou een soort archief-subforum moeten komen voor dit soort handige dingen.

2 likes

Daar ben ik het zeker mee eens. Goede info dit

1 like

dank en zeker zou dit qua informatie verzamelen wat breder mogen.

Ik kan in ieder geval voor de vintage seiko duikers wat info inbrengen…:slight_smile:

1 like

Goed, samen met die Rolex info, jouw Seiko info en deze Omega info is het misschien een idee aan een oderator te vragen het topic te pinnen in de vintage groep bv. ?

Heb er 1 gehad een aantal jaar terug. Het is inderdaad een mijnenveld met alle fakes en frankenwatches. Handige site.

1 like

Op de horlogebeurs van Keulen (zo 11 oktober) heb ik er een in mijn handen gehad. Het was het zg. ‘Big Triangle’-model. De verkoper gaf eerlijk aan dat de wijzerplaat fake was. Ik had het anders niet gezien ookal heb ik het normale Seamaster 300 model. Niet iedereen is zo eerlijk, uitkijken dus!

1 like

Hoe was de kwaliteit van die dial, m.a.w. font/stubbies aanwezig/ evt. datumvenster/?

Als toevoeging op OP nog enkele links die de moeite waard zijn:
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?227473-A-Quick-Guide-The-Omega-Seamaster-300-including-Military-watches
http://scubawatch.org/hallofshame.html

1 like

Ha @Eddy_C goeie aanvullingen!! Thanks!

Voortzetting van de discussie Vintage Omega Seamaster 300 kopen? Waar moet je op te letten?:

Dial had mooie patina matching met de wijzers. Waarschijnlijk ingekleurd. Font/stubbies etc. niet meer op gelet na de opmerking van de verkoper, heb hem teruggelegd en bedankt. Prijs was er ook naar: voor 1100,- euro kon ik hem meenemen.

Oom Piet; dat is de Seamaster 300 met de (neppe) 2915-1 caseback die ik op de Rikketik een weer ervoor ook zag. Die kale man in de hoek beneden verkocht hem.

Het achterdeksel was niet origineel, en de wijzerplaat niet. Het uurwerk wel en volgens mij de kast en bezel ook.