Hallo allemaal,
Ik heb een vintage Omega. Het horloge is vermoedelijk uit de jaren 60
Kan iemand met ervaring in vintage Omega-horloges mij helpen om te bepalen of dit een origineel model?
Hallo allemaal,
Ik heb een vintage Omega. Het horloge is vermoedelijk uit de jaren 60
Kan iemand met ervaring in vintage Omega-horloges mij helpen om te bepalen of dit een origineel model?
Het helpt heel erg als je:
a) meer foto’s hebt
b) foto’s hebt die dichtbij/ingezoomd zijn
c) foto’s van het uurwerk hebt.
d) kunt vertellen hoe je aan het horloge bent gekomen en waar die vandaan komt.
Hij lijkt me wel oké zo op het eerste gezicht, dateert uit de jaren '50 maar om alles met zekerheid te kunnen zeggen zou je een scherpe foto van de binnenkant van het achterdeksel en van het uurwerkje moeten laten zien.
Het horloge zou ik daarvoor door een horlogemaker laten openmaken als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Succes!
Welkom bij onze club.
We hebben toch echt een foto nodig van achterkant en binnenkant.
Zie link https://youtube.com/shorts/H45MwtrESD0?si=8vcKltsNjHYYd4SV
Kan ik de achterkant er ook makkelijk weer op doen?
Meestal kun je die er bij oudere modellen gewoon weer opklikken. Maar maak eerst maar een foto van de achterkant en zijkant.
Dat ziet er al goed uit
Bekijk even op YouTube naar openen van een horloge en dan zelf proberen. Heel rustig een beetje wiebelen met het mes. Niet teveel kracht zetten.
Als je het niet aandurft kun je nog altijd naar de horlogemaker zoals frans53 zegt.
oke zal dit vanavond even proberen.
Success
Dit zegt al iets meer, namelijk het serienummer dat op het binnenwerk te vinden is. Serienummers tussen 190xxxxxx en 199xxxxxx komen uit het jaar 1962. Blijft gissen naar de referentienummer (modelnummer) op de binnenkant van het achterdeksel en het cal. dat erin ligt.
Door je serienummer op te zoeken weet ik dat je horloge in 1962 geproduceerd is
Je was sneller
mooi om te horen dat dit al goeie tekenen zijn.
Voor een ‘certificate of authentication’ vind ik “Model: Omega” en Movement “swiss mechanical Omega” wel heel kort door de bocht
Ja dat dacht ik ook, vandaar wil ik het nog even checken
Heb het horloge helaas niet open kunnen krijgen, heb wel dit bericht gekregen van de orginele verkoper.
https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-st-131-0002
Helaas heeft de site van Omega geen afbeelding van je horloge maar nu weten we wel het caliber 286.