Op de omega site staat watchcase: screw-in, betekent dat dan dat ik heb anders open zou moete maken?
Bij het referentienummer 131.002 krijg ik toch veel andere wijzers te zien dan op jouw horloge.
Das inderdaad vreemd
De jouwe heeft gewoon een drukdeksel.
Dus het nr 131.002 zal niet kloppen, wel heel warm.
Je zult toch echt langs een horlogemaker om hem open te laten maken. Kan die meteen kijken of hij een beurtje nodig heeft.
Zeer benieuwd naar binnenkant deksel. Want eerlijk? Ik vertrouw ‘m niet. De combinatie van deze kast en kroon met deze wijzers en deze 3,6,9,12 plaat met rechte batons ipv tandjes op de overige uren - ik kan ‘m nergens terugvinden in m’n naslagwerken. Kan héél prima een misser zijn van mij hoor. Maar toch argwaan…
Precies wat ik ook dacht, zwaardwijzers zijn typisch voor de jaren '50.
Met het ref. nr. zal er meer duidelijkheid komen neem ik aan.
Onder de deksel staat:131.002-62-sc
Vergelijk met deze:
Dit is de dial die ik bij deze referentie zou verwachten. Is jouw wijzerplaat nu ook te klein voor de kast? Op foto 1 lijkt het bijna of we de stift van de kroon kunnen zien op 3 uur.
Grappig dat iemand het nummer van het kaliber op het bandje heeft gepend.
Oké dus als ik het goed begrijp is dit niet de originele wijzerplaat?
Nee ik ben daar niet zeker van hoor! Het kan gewoon een minder voorkomende wijzerplaat zijn voor deze referentie. Ik twijfelde vooral aan de combinatie met de wijzers. Misschien is de plaat wel juist, maar de wijzers zijn denk ik ooit vervangen. Dat zou mijn gok zijn.
Er is van deze referentie ook een versie met kleine seconden. Daarvan lijken de wijzers sterk op de jouwe. Kan best ook tijdens een service vervangen zijn omdat de klant ze mooier vond of zo.
Jan, maak nog eens een goede close-up foto van de wijzerplaat, recht van voren en met voldoende licht. Dat schept mischien wat duidelijkheid. Ik deel de twijfels van @dialstatic.
Het is wel gek want zoals je zegt, kan ik wel langs de wijzerplaat op de stift van de kroon kijken
Het horloge heeft waarschijnlijk eens zijn wijzers vervangen tijdens een beurt. Net hetzelfde als je bij een erkende autodealer gaat of bij de garage om de hoek. Die heeft ook niet alle originele onderdelen.
Ook lijkt mij dat er wat speling is aan de buitenzijde van de wijzerplaat.
Niet 100% origineel maar wel originele onderdelen
Mi. is het een samengesteld (franken) horloge van Omega onderdelen uit diverse jaartallen maar nooit zo geleverd vanaf de fabriek.
Franckenwatch
Oh oké, dus mijn wijzerplaat en wijzers zijn niet origineel van die horloge?
Degene die je hier laat zien is niet echt een goed voorbeeld want lijkt mij een opnieuw opgemaakte wijzerplaat