Het horloge klopt niet helemaal met het referentie nr. waarschijnlijk waren de originele wijzerplaat en wijzers dermate slecht dat men ze van een jaren '50 donor horloge heeft gebruikt.
Overigens is er behoorlijk wat gesleuteld aan het uurwerk door niet erg professionele uurwerkmakers, je kunt dat goed zien als je jouw foto uitvergroot.
Ik zou proberen mijn geld terug te krijgen en dan een correcte aankopen.
Mocht dat niet lukken dan zou je op zoek kunnen gaan naar een correcte donor cal 283 uit 1962 om daarmee jouw horloge weer zoveel mogelijk origineel te maken.
Je kunt hem ook gewoon dragen zoals hij is natuurlijk
deze cal 343 is door omega gecertificeerd als origineel en ook heeft Erich Lexer , de schrijver van het 30mm chronometer naslagwerk, bevestigd dat deze conform de ontwerpen is inclusief de dauphine wijzers.
ik kan dus hier met zekerheid stellen dat deze zeldzame cal343 Origineel is en niet heropgemaakt.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken over de zeldzaamheid, zo waarde verhogend zal dat niet zijn. Als je het een mooi horloge vindt moet je het gewoon lekker dragen. Dat is tenminste wat ik zou doen. Als ie niet lekker loopt even bij een goede horlogemaker brengen. Grote kans dat die je ook meer kan vertellen over de originaliteit en de staat.
Even checken hoeveel seconden hij nu voor/achter loopt en na 24 uur nog een keer. Het verschil is de precisie. En het beste is om dat een paar dagen lang te doen om een goed beeld te krijgen.