Vintage Omega

Het horloge klopt niet helemaal met het referentie nr. waarschijnlijk waren de originele wijzerplaat en wijzers dermate slecht dat men ze van een jaren '50 donor horloge heeft gebruikt.
Overigens is er behoorlijk wat gesleuteld aan het uurwerk door niet erg professionele uurwerkmakers, je kunt dat goed zien als je jouw foto uitvergroot.

Hier hoe zo’n uurwerkje er uit behoort te zien…

1 like

Wat zou je adviseren, naar een fatsoenlijke horlogemaker gaan?

Ik zou proberen mijn geld terug te krijgen en dan een correcte aankopen.
Mocht dat niet lukken dan zou je op zoek kunnen gaan naar een correcte donor cal 283 uit 1962 om daarmee jouw horloge weer zoveel mogelijk origineel te maken.
Je kunt hem ook gewoon dragen zoals hij is natuurlijk :wink:

4 likes

nope

deze cal 343 is door omega gecertificeerd als origineel en ook heeft Erich Lexer , de schrijver van het 30mm chronometer naslagwerk, bevestigd dat deze conform de ontwerpen is inclusief de dauphine wijzers.
ik kan dus hier met zekerheid stellen dat deze zeldzame cal343 Origineel is en niet heropgemaakt.

(alsook te zien onder een microscoop).

dit horloge lag 50 jaar in een rommelbak in een atelier te stoffen, waardoor nog in goede staat.

Soms moet je geluk hebben

3 likes

Wat wil dit zeggen, dat mijn horloge een zeldzaam model is?

Ik zou me niet zoveel zorgen maken over de zeldzaamheid, zo waarde verhogend zal dat niet zijn. Als je het een mooi horloge vindt moet je het gewoon lekker dragen. Dat is tenminste wat ik zou doen. Als ie niet lekker loopt even bij een goede horlogemaker brengen. Grote kans dat die je ook meer kan vertellen over de originaliteit en de staat.

1 like

Ik heb hem ook zeker gekocht om te dragen, dus dat ga ik ook doen. Horloge loop zo ver ik weet goed

3 likes

Heb je al een beetje bijgehouden hoe hij loopt? Ik ben benieuwd!

1 like

Tijdens werk doe ik hem niet aan, dus zo precies houd ik het niet bij, hoe zou ik dat morgen doen?

Even checken hoeveel seconden hij nu voor/achter loopt en na 24 uur nog een keer. Het verschil is de precisie. En het beste is om dat een paar dagen lang te doen om een goed beeld te krijgen.

Oké daar zal ik maar niet tegenin gaan :wink:

Ik ga het horloge gewoon dragen, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de waarde.

Pff. Paar honderd met moeite imho.

Ah oké, dan weet ik in iedergeval dat ik niet te veel/ te weinig heb betaald.

Tis een “wat de gek ervoor geeft” horloge hoor, zou het zelf nooit kopen.

Eh nee sorry jan , zeldzaam is die van mij