Ik heb de Ali uitvoering van dat apparaat en die bevalt me uitstekend; gebruik hem veel. Maar ook daarmee heb je toch wel een heel klein keepje nodig om die wig in te draaien, anders druk je gewoon een deuk in de rand van het deksel
Is het niet stiekem toch een “frontloader” waarbij het uurwerk er via de voorkant uit moet?
Ik vind vintage horloges echt mooi… Naar mijn mening, is het erg stijlvol om ze te dragen. Zelf heb ik een vintage horloge van Pobeda, het is een zeldzaam model en daar hou ik van. Ik denk graag dat niet veel mensen het model hebben dat ik draag, voelt dat voor jou ook zo? Gisteravond las ik een artikel over dit onderwerp (echt interessant) en er staat veel advies in over waar je een vintage horloge kunt kopen, fouten die je moet vermijden etc : https://www.thewatchpages.com/buyers-guides/the-pros-and-cons-of-buying-new-watches-vs-vintage-watches/
Mathieu,
Kijk ook even hier (op het Forum):
[Interesse in een vintage horloge, het hoe en wat (Pobeda) - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges]
Verder in de zoekfunctie (het loupje rechtsboven links naast je Avatar):
Pobeda intypen en je krijgt een vracht info!
[Zoekresultaten voor 'pobeda ’ - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges]
Jammer Lex, het was te proberen, ik kon het niet goed zien op de foto’s. Helaas heb ik slechts een simpel mesje en een jaxa tang, dus kan ik je niet verder helpen.
Hoi scudo, op ebay kleinanzeigen vindt he een lokale duitste markt met heel veel vontage chrono’s ik heb zelf meerdere landerons en venus 188 daar vandaan.
Succes!