Vintage only (50 jaar of ouder)

Landeron 48,soms wat omstreden. Deze chronograph suisse is nog helemaal orgineel. En met de smallere wijzers niet al te regulier.

17 likes

Eindelijk weer eens een rommelmarkt - en 't was meteen weer mis…of raak? :thinking:

18 likes

@domega zo die kan een potje TLC gebruiken.

1 like

Dat weet je niet zeker. Misschien is hij wel perfect onderhouden maar met een “rat look” uiterlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gekocht als hele oude Rus, dan moet je hem ook zo laten vind ik…:relieved:

1 like

@domega daar zit wat in. Alhoewel ik wel een beetje kijk en wat vuil eraf heb gehaald bij een paar oudjes on.het karakter wat te laten zien.

1 like

een “rat look” uiterlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

2

domega

1u

Gekocht als hele oude Rus, dan moet je hem ook zo laten vind ik…:relieved:

1

Pieter67

1m

@domega daar zit wat in. Alhoewel ik wel een beetje kijk en wat vuil eraf heb gehaald bij een paar oudjes on.het karakter wat te laten zien.

Topic-instellingen

Antwoorden

Volgen

U ziet een aantal nieuwe antwoorden, omdat u dit topic hebt gelezen.

1 like

Zoals deze

8 likes

Dankjewel :+1:

21 likes

Xyntha ancre 1959

20 likes

m’n nieuwe pride & joy, uit 1955.
heeft, net zoals mijn persoontje, inmiddels een rijk levenspad afgelegd en we hopen daar gezamenlijk nog vele ervaringen aan toe te kunnen voegen.

14 likes

Ik had al een tijdje een vierkante Lanco uit 1945 in een lade liggend die niet meer liep. Ik vond het een cool model dat ik ooit nog aan de praat wilde krijgen. Toevallig kwam ik een ander Lanco horloge tegen op Marktplaats waarin zo te zien hetzelfde uurwerkje zat. Een beetje op de gok gekocht maar het bleek inderdaad exact hetzelfde uurwerk.



Vervolgens gestart met het transplanteren van het uurwerk. Wijzers eraf, wijzerplaat los en meteen de wijzerplaat heel voorzichtig gereinigd.
Kast gereinigd en opgepoetst en het acryl gepolijst.


Vervolgens een mooie nos zwart lederen band op de fixed bars gezet die het horloge hartstikke goed staat.



Het is echt een mooie horloge en ben best wel trots op mijn eerste transplantatie. Het horloge loopt perfect als het stil ligt. Alleen aan de pols staat het af en toe stil. Het donor uurwerk was achteraf toch niet perfect.

Graag jullie advies of het de moeite waard is om dit horloge te laten repareren of is dat budget technisch niet interessant. Er zit geen emotionele waarde aan. Is niet van mijn gesneuvelde opa geweest ofzo.

15 likes

Financieel kan het niet uit, de kosten van een servicebeurt overstijgen vrijwel zeker de waarde van het horloge. Maar daarom kan het voor jou nog wel de moeite waard zijn. Als je het een leuk horloge vindt en je wilt het kunnen dragen moet je voor jezelf overwegen of je het die kosten waard vindt :sunglasses:

2 likes

Al weer eventjes niet met oudjes actief - maar vanavond weer eens mijn Centenaire omgedaan na het tuinieren

19 likes

Weet zeer weinig van het merk af qua geschiedenis. Ik weet enkel dat het Swiss is. Iemand meer achtergrond?

8 likes

Ik zal die van mij weer eens opzoeken (en een betere foto maken)

PSX_20210516_000305

10 likes

Leuk! Ook fijn het horloge met Secondenwijzer te zien.

Militairy issue laco 1940

20 likes

20 likes