Jaren geleden verkocht ik hier op het forum mijn eerste chronograaf. En nu kwam hij weer te koop, dus terug op het oude nest. Niet heel bijzonder, maar ik vind de wijzerplaat schitterend en die blauwe wijzers ![]()
18 likes
Dik 60 jaar oud. De kast is niet in de beste staat. Maar de ze loopt echt super en heeft een heerlijke vintage uitstraling. Echte tool watch.
7 likes
Januari 1975, dus ruim 51 jaar oud. Het bandje is niet origineel (volgens mij werden alles van Seiko 7005 destijds op staal geleverd?) maar wel mooi passend, heel donkerpaars, met idem stiksel.
10 likes
Daar zit vast een Eta automaat in?
Prachtig! Ik hoop dat u zelf ook nog zo vief bent!
1 like
Oude Pronto met vaste draadlugs
Daar moet je even door heen kijken is mijn ervaring, dus… op een regenachtig uurtje mijn banden archief maar weer door gaan spitten - gelukkig veel open end ingekocht door de jaren
8 likes
Ah top!
Zo te zien '48/'49.
De tijd vliegt; zelfs in het vintage 50+ topic kan tegenwoordig quartz voorbij komen…
Vandaag kreeg ik deze Certina met binnenin het eerste ESA quartz uurwerk.
Heeft ook keurig regelmatig onderhoud gehad; de eerste keer in 1974 (!) zo te zien aan de merkjes in het deksel en dat maakt m 50+ ![]()
De buitenkant behoeft nog wat TLC. Het uitermate ranzig perlon heb ik alvast bij het chemisch afval gedeponeerd
10 likes
52 lentes jong…
Genot om aan het oor te houden en dat hi-beat uurwerk je te horen tikken alsof z’n leven er vanaf hangt.
10 likes





















