Vintage op staal - wie heeft ze?

Zo hee, die hoekige Citizen-chrono’s… schitterend!

1 like

Klein beetje maar :pinching_hand::joy:

1 like

@wbcoupe hoe akelig veel tissots heb jij eigenlijk? Indrukwekkend mooi rijtje hoor.

Volop genieten, ik hou wel van die stalen vintage, vaak mechanisch erg mooi gemaakt zeker als ze heel oud zijn.

1 like

Twas wel gevouwen blik dat wel ja, maarrrrrr

Toch wel erg mooi en ingenieus met al die malle schakeltjes en kliknagels oiefjes en palletjes.

De afwerking van nu is natuurlijk erg strak met als die cnc machines. Maar die ouwe meuk zit vol met slimmigheden toch?

1 like

5 likes

Hangt er een beetje van af wat je allemaal mee telt. Alles bij elkaar staat de teller op 86, maar daar zitten 18 zakhorloges en 20 dameshorloges bij, dus houd je 48 herenpolshorloges over. Al zitten er daar ook nog wel een paar bij die wat aandacht nodig hebben :blush:

2 likes

Heerlijk topic!

9 likes

Ik ben soms zo blij met dit forum :innocent:
Dacht dat ik een pakhuis had maar het valt dus duidelijk mee.

Mooie spullen hoor, mag je trots op zijn.

1 like

Ik kan ook wel genieten van een vintage op staal, maar ik ben wat kieskeurig. De banden van de PR1500 en Seastar quartz zijn mooi afgewerkt met solid schakels en zitten heerlijk comfortabel doordat ze wel mooi dun zijn. Die draag ik graag. :blush:

1 like

Er is inderdaad altijd wel iemand die er nog meer heeft, geruststellende gedachte :rofl::rofl:

2 likes

4 likes

Ja qua modellen waren de vintage horloges veel specialer. Ik heb ook niks tegen een mooie gevouwen band.

1 like

Ben wel met je eens dat moderne horloges vaak onnodig lomp en zwaar zijn. Je kunt toch ook best een dunne band maken met solid links, waarom moet dat meteen 4-5 mm dik zijn? Ook die moderne vouwsluitingen zijn oncomfortabel en door het gebrek aan fijnafstelling zelden goed passend te krijgen. Het is dus niet zo dat tegenwoordig alles beter is, ik denk dat vintage staal over het algemeen comfortabeler is.

Alleen vind ik dit eigenlijk gewoon brrr:


Mooie scherpe lugs, en dan zo’n gevouwen stuk blik ertussen wat de vorm niet netjes volgt. De kast van een zakhorloge uit 1880 is mooier afgewerkt :grin: :grin:

5 likes

Zoals dit uit 73 :grin:

4 likes

Vintage, staal? Zeker!

5 likes

Precies, of dit uit '78:

Tussenschakels zijn hier overigens nog wel gevouwen :roll_eyes:

2 likes

Jaren 70 :slight_smile:

9 likes

Oude foto van mijn SM 120

7 likes

Hier nog een paar :+1:

8 likes

Mooie; moest gelijk aan deze denken ; de baby proplof

6 likes