Vintage Orient Only

Volgens mij bestond dit topic nog niet, wat eigenlijk wel jammer is want Orient maakte toch ook wel leuke horloges.

Hieronder mijn twee Oriënt Chunk Shark duikertjes.

Ben benieuwd wat er nog meer rondzwerft op dit forum.

16 likes

Verder dan neo-vintage kom ik niet, maar toch een jaar of 30 oud.

10 likes

8 likes

Oh yes! Goed topic. Wat maakten ze een toffe dingen.

Ik heb er zelf nog geen. Maar al twee keer dichtbij geweest. Net nog naast een hele mooie swimmer gegrepen die professioneel was opgemaakt.

Plaatje voor de sfeer.

8 likes

Ik heb nog een mooi projectje liggen van een Orient Swimmer… Daar moet de kast opnieuw van verguld worden…
Het uurwerkje is al onder handen genomen

7 likes

12 likes

Woahh… Vet man.

Ik zag een swimmer met gladde lunette en tuxedo dial… Heel mooi.

Ze hebben ook een heel moderne maat he? Niet verklappen eigenlijk :sweat_smile:

3 likes

Ff een paar op de foto gezet

15 likes

De achterkant is vaak net zo leuk als de voorkant!

Ook leuk om nog een Chunky Shark te zien, en in een veel betere staat :sweat_smile::+1:

1 like

Dit is een mooi exemplaar. Had ook een Swimmer op het oog, maar heb met mezelf afgesproken eerst eens even aan één vintage te wennen alvorens de boel mogelijk verder op te schudden.

1 like

Afgezien van het jarige chemische proces dat daarvoor nodig is, is dat nou nog een beetje goed te doen mbt de kosten en resulterende kwaliteit?

Daar moet ik me nog even in verdiepen. Het is een stalen kast, dus ik zou er ook voor kunnen kiezen deze te polijsten…

Briljante kast. Zo een ging aan m’n neus voorbij maar dan met tuxedo-achtige dial in zilver :heart:

1 like

Die laatste dan

1 like

Pas een kast van een Ricoh opnieuw laten vergulden bij Haveman, was alles bij elkaar rond de €100 kwijt ,kast lig nu nog bij Serge2, hij doet het uurwerk voor mij ,verwacht hem binnenkort terug ,zal zeker wat foto’s plaatsen

2 likes

7 likes

Deze toevallig? Ik was met de verkoper in conclaaf, maar heb het niet doorgezet. Als ik het had geweten had ik het doorgezet voor het collectieve genot…!

Serge2? Is dat een forum genoot? Ik neem aan dat je dan zelf al het demonteren hebt gedaan?

1 like

JA DIE OMG.

Niet normaal hoe mooi.

1 like

Serge2 staat op de kaart met horlogemakers, hij heeft al veel horloges voor mij geserviced.

Serge2 heeft mij kast toegestuurd, en ik heb daarna foto naar Haveman gestuurd en offerte van hun gekregen, je hoeft zelf verder niets te doen.

Deze is ook door Haveman gedaan voor mij

4 likes