Vintage Poljot Alarm (kleine review)

Ik heb er ook een paar. Het zijn leuke horloges inderdaad. De 3 kronen versie heb ik ook.

7 likes

Ik ben een fan van deze wekkertjes :slight_smile:

5 likes

Mooi horloge. Poljot is op en top Russisch: de techniek is niet de meest verfijnde, maar het werkt goed en het is onverwoestbaar. Ik hou er wel van.

Ps: wat doet die derde kroon bij de driekronenvariant eigenlijk?

1 like

En nog eentje omdat ze zo leuk zijn :grinning:

4 likes

Ah, een bekende. Ik had deze Sekonda.

1 like

Leuk! Hier nog een fan…

3 likes

Leuk om al die mooie Russische wekker functie horloges voorbij te zien komen

Die middelste met groene sunburst dial is echt mooi :slightly_smiling_face:

Aan die van jou moest ik ook direct denken, dat is ook een gave variant! :thumbsup:

1 like

is dit een vintage? is toch al uit de Russia tijd??

Merci…volgens mij is het dezelfde als de gouden variant van @chronospace😊

1 like

5 likes

Leuk, echt leuk en een stevig, stoer horloge.
Vraag: ik ben best wel een beetje hardhorend. Word je wakker van het alarm van zulke horloges? (Mijn alarm op de smartphone hoor je op den duur zelfs bij de buren, dus dat gaat altijd wel goed.)

Heerlijk die horloges met die typische sovjet kleurtjes. Tikkie fan van russische uren.
Geniet van jullie klokken heren!

2 likes

Het ratelt zijn best. Maar als je een echt diepe slaper bent zou je er doorheen kunnen slapen.

Je moet wel heel licht slapen .

Ik heb er ook een paar en een echte AS 1475.
De uurwerken zijn PRECIES hetzelfde gewoon gekopieerd :slight_smile:

Als je dan bedenkt wat voor een AS wekkertje wordt gevraagd …
Dan is een Poljot Alarm een prachtig alternatief.

Hier nog een fan.
Dit is de mijne.

8 likes

Nog nooit echt in verdiept in de Poljot ā€œwekkertjesā€, maar wat een toffe horloges zitten hier tussen!:ok_hand:

Vandaag deze om de pols, een vroeg model, zo rond 1960 toen de naam Poljot nog niet werd gebruikt. Uiteraard wel het kaliber 2612 maar onder de naam Signal op de markt gebracht. Deze is voorzien van een typisch gammele Russische band met op de clasp het wapen van Leningrad.
Van dit model zie je tegenwoordig veel redials maar deze is 100% origineel en functioneert uitstekend.

5 likes