Vintage rolex: echt of namaak?

Ik koop daar alleen maar een nieuwe identiteit en een ritje naar Alaska

10 likes

Precies, gewoon alleen de dingen waar een pandjeshuis voor bedoelt is :man_shrugging:t2:

2 likes

In deze prijsklasse kun je wellicht ook nog een kijkje nemen bij Trophies: Rolex horloges | Trophies Watches

Ja is trophies een betrouwbare verkoper? Ik ben inderdaad wel op zoek naar een relatief goedkopere (vintage) Rolex voor bijvoorbeeld gebruik tijdens vakantie en feestjes; dat bespaar ik mijn nieuwe explorer 40mm het liefst… Trophies heeft wel aantrekkelijke prijzen!

Dan kan het ook niet :flushed:

1 like

Dus dan liever voor 2,5k een afgekloven Rolex in plaats van een jonge Tudor?
De kracht van het kroontje is sterk. :joy:

11 likes

Tsja… die vraag kun je aan iedereen stellen met een rolex (of een luxe sportwagen etc…)

1 like

Trophies is een juwelier die behoorlijk wat horloges verkoopt en garantie biedt. Ze bestaan al bijna zes jaar. Of je voor €2500 een mooie strakke Rolex kunt kopen, is een ander verhaal. Gezien je plannen voor het horloge, zou ik, zoals @PLP al suggereerde, eerder voor een Tudor gaan. Bijvoorbeeld deze Tudor Heritage Black Bay 41 met blauwe wijzerplaat (model 79540): (Tudor - Heritage Black Bay 41 Blue Dial 79540 NEW - Horloges | Filipucci Juweliers Maastricht). Dit horloge biedt de voordelen van een nieuw model, zoals waterbestendigheid voor op vakantie, goede bouwkwaliteit, en een lange gangreserve voor als je de Explorer draagt.

3 likes

Dat is mij wat teveel werk.

2 likes

inclusief rolex papieren maar niet gesigneerd, geen garantie dat die origineel zijn, papier is wel oud?

Het plexiglas is origineel gelaten, waar een mooie patina op zit en ook alle onderdelen in het horloge zijn origineel.

Deze mensen hebben in ieder geval geen verstand van horloges.
Alsof ‘oud papier’ iets zegt. En patina op plexiglas, oefff.

2 likes

Goed punt! Heeft TS het horloge gereserveerd? Of een ander waardoor dit topic defacto zinloos is?

2 likes

Ja ik heb het horloge gereserveerd, maar dankzij jullie ga ik er toch vanaf zien. Dank voor jullie input! Ik ga kijken bij trophies, evt tudor overwegen.

8 likes

Succes met je zoektocht! Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.

2 likes

Ja echt en nee niet doen.

2 likes

Aha, het stoffilter voor een Hoover MaxExtract pressure pro model 60…

Ken je klassiekers!

5 likes

In sommige contreien worden de datas in een andere volgorde geplaatst dan wij gewend zijn, laat dit even op je inwerken en dan kom je tot de conclusie dat het voor ons 27-6-2024 is. De garantie is dus bijna over :face_with_peeking_eye:

2 likes

Uit de advertentie:
" het plexiglas is origineel gelaten, waar een mooie patina op zit en ook alle onderdelen in het horloge zijn origineel"
Da’s wel héél bijzonder plexiglas :joy:

3 likes

Keuzes zijn lastig, maar wat voor vakanties en feesten bespaar jij de explorer liever?

Een vintage horloge is defacto vele malen onveiliger dan jouw explorer die hiervoor gemaakt is :smile: of je wil elk jaar netjes de pakkingen en WR checken. Het gevoel van zon holle rammel Seiko 5 bracelet heeft zijn charme maar niet te vergelijken met je moderne explorer.

Of je moet met je dronken kop je horloge graag als hamer gebruiken maar dan lijkt mij een G-shock veiliger.

Er is zoveel moois te koop wat beter werkt of is het “ pochen “ met de kroon het enige doel?

Op wie reageer jij :sweat_smile:?

4 likes